Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem letní zájezd do Chorvatska přes slevový portál Zapakatel.cz (Branaslev.cz). Dne 7.7.2014 jsem zaplatila voucher (potvrzená obj.č.1401134588) v hodnotě 6180,-Kč. Po uhrazení částky mě CK Adrialand s.r.o. dne 9.7.2014 sdělila,že voucher nemohou uznat, jelikož jsou problémy se slevovým portálem.Ještě týž den jsem kontaktovala portál Branaslev.cz, zájezd jsem zrušila a provedla reklamaci se žádostí o navrácení výše uvedené částky, kde jsem uvedla potřebné údaje (č. voucheru, č. obj. č. účtu, částku). Dne 14.7.2014 přišla odpověďže předávají případ na reklamační oddělení k vyšetření a do 14ti mě budou kontaktovat. Bohužel i po několika urgencích jsem se do dnešního dne nedočkala odpovědi. Telefon nezvedají a na moje e-maily nereagují.
objednávka č. 1401134588, 1.voucher č. 774721232 pin: 4446, 2.voucher č. 906059043 pin 5602
Požaduji vrácení celé částky ve výši 6180,-Kč bankovním převodem.
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Spotřebitelé by sice měli vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, pokud byla smlouva uzavřena přímo s ním, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Odpovědnost slevového portálu by v tomto případě šla dovodit ze skutečnosti, že v době, kdy byl voucher nabízen, společnost věděla, že neplní své závazky.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.