Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Zásilka byla odeslána za poplatek 17,99 Euro (ca. CZK 481,66 přepočtem dnešního kurzu) z Německa do ČR. Bohužel při kontrole stavu zásilky online bylo zjištěno, že zásilka nemohla být údajně 2x doručena, přičemž ve schránce příjemce nebyl zanechán jakýkoliv údaj o pokusu doručení. Zpráva o doručení chybí a tím pádem došlo k chybě na straně PPL. Vaše společnost má povinnost informovat příjemce, pokud nebyl zastižen tak, aby Vám mohl popřípadě sdělit alternativní adresu doručení. Za tuto službu jste placeni, tzn. za doručení balíku, a k tomu patří také zpráva o doručení. Totální zklamání, co se Vašich služeb týče. V tomto případě německá strana předala rychle a bez problémů balík (CY461933673DE) Vaší firmě a potom nastal chaos. Chybí zpráva o doručení přímo příjemci tzn. jakoby k doručení nedošlo. Po dvou údajných PPL pokusech (bez písemného potvrzení ve schránce) chybí na online stránce jakkékoliv další údaje. K dalšímu pokusu o doručení nedošlo dle online trackingu: Příjemce zkusil ještě rychle alarmovat depo, dal k dizpozici 3 možná řešení, alternativní doručovací adresu nebo časy, v nichž je k zastižení a i přesto jste dnes odeslali balík zpátky ke mě do Německa. Tato zkušenost mě stála 17,99 EUR a Vás jednoho zákazníka. PPL se chová tak, jakoby se domnívala, že neexistuje konkurence. Až budu příště posílat balík do ČR, tak rozhodně ne přes Vaši společnost. Očekávám vyrovnání salda na mém účtu v hodnotě 17,99 EUR, jelikož jsem zaplatila za službu, která Vaším zaviněním nebyla provedena a balík se nyní nachází na cestě zpět k odesílateli.
CY461933673DE/22004465901
Platba 17,99 EUR na můj účet za nedoručení balíku.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.