Společnost


ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 27 stížnostech.

#43127Nevyžádané mince k objednávce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2020, před 5 lety

Václav Horák

Znění stížnosti

Pan Horák si objednal po telefonu minci "Princezna Diana" za cenu 199 Kč, přičemž vysloveně v telefonátu uvedl, že chce pouze tuto minci ze zaslané nabídky, kterou obdržel poštou. Učinil tak právě proto, aby se vyhnul jakékoliv nejasnosti v objednávce. 9.6. mu byla na jeho adresu doručena objednaná mince spolu s další - "Manželka Diana" a to za cenu 1995 Kč.

Při telefonátu, kdy pan Horák volal na zákaznickou linku obchodu mu bylo sděleno, že pokud vysloveně při objednávce nevyžádá, aby mu jakékoliv další zboží bylo zasláno, je to jeho chyba. To se jeví jako absurdní, vzhledem k tomu, že při objednávce po telefonu je veškerý prostor k tomu, aby personalista sdělil všechny náležitosti objednávky.

Pan Horák odmítá platit náklady na zaslání nevyžádané mince na svoje náklady zpět a uvedenou zkušenost vnímá jako porušení § 5a odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele a v souladu s § 53 odst. 9 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku žádá, aby mincovní obchod zboží na své náklady vyzvedl, případně dodal důkaz objednávky mince včetně již v předešlých stížnostech zmiňovaného "Sběratelského servisu".

Byl zaslán email na adresu poskytnutou mincovním obchodem s obdobnou náplní jako tento příspěvek. Rád bych poprosil dTest o vyjasnění práv spotřebitele v rámci této věci.


Produkt

Letáky inzerované jedinečné mince s unikátní ražbou a sběratelsky vysokou hodnotou


Požadované řešení

Vyzvednutí nevyžádaného zboží na adrese pana Horáka, popřípadě doložení záznamu z hovoru, v kterém ,k podle mincovního obchodu, proběhlo objednání "Sběratelského servisu".


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2020 07:05, před 5 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud by bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.

Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.6.2020 08:29, před 5 lety

Místo: Plzeň
Datum: 16.6.2020
Zákaznické číslo: 664383



Vážený pane Horáku,

srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.

Dle Vašeho telefonického požadavku jsme ukončili veškeré série a pozastavili dodávky v rámci sběratelského servisu.

Dovolujeme si Vás informovat, že zasíláme pouze objednané zboží a reagovali jsme na Vámi uskutečněnou objednávku. Při prošetření této záležitosti vyšlo najevo, že k Vaší zakázce se zároveň vázal i následný odběr celé edice. Pravděpodobně zde došlo jen k nedorozumění.

Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.

Dodávky v rámci "sběratelského servisu" obdržíte každé tři týdny. Dodací lhůtu a hodnotu jednotlivých zásilek Vám můžeme individuálně dle Vašeho přání upravit.

Jelikož si telefonické objednávky nenahráváme a jsme přesvědčení, že bylo vše objednáno správně, jsme ochotni Vám zaslal poštoní známky v hodnotě zpětné zásilky jako kompenzaci.

Ještě upozorňujeme, že do telefonu jste sdělil, že budete zboží vracet a najdnou si ho máme vyzvednout. Tuto službu neposkytujeme.

Dejte nám na vědomí, zda máte zájem o kompenzaci.

Váš včerejší email nemůže být odbaven, jelikož je z emailové adresy, kterou jste si u nás neregistroval a v rámci GDPR na něj nezle odpovědět.

S pozdravem a přáním pěkného dne

Váš zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.6.2020 09:49, před 5 lety


Václav Horák

"V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u telefonické objednávky výslovný nesouhlas."

Pan Horák se domnívá, že přesně tohle jednání je v rozporu s § 5a odst. 1, 2 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele:

"Za klamavé opomenutí se také považuje, pokud prodávající podstatné informace uvedené v odstavci 1 zatají nebo poskytne nejasným, nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem nebo v nevhodný čas vzhledem k okolnostem popsaným v odstavci 1 anebo neuvede obchodní záměr obchodní praktiky, není-li patrný ze souvislosti, a pokud to v obou případech vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil."

Výslovná žádost o zaslání pouze jediné mince byla řečena, pokud do objednávky hodláte přidat i Vámi zmiňovaný servis, jistě je namístě, aby to při telefonátu bylo řečeno. Vyžadovat explicitně aby zákazník řekl "Nechci Sběratelský servis." mi připadne značně nekorektní. Zasíláte letáky s různými produkty a podle stejné logiky byste mohli zaslat zákazníkovi v podstatě cokoliv, pokud na to nalepíte status vašeho "produktu".

Mincovní obchod přes četné námitky spotřebitelů nehodlá obeznámit zákazníky s náležitými smluvními podmínkami koupě. Pan Horák stutečně zamýšlel nejdříve na své náklady zboží zaslat, ale po obeznámení se situací a "nejedinečností" tohoto problému trvá, aby jakékoliv vrácení nevyžádaného a neobjednaného zboží, bylo uskutečněno mincovním obchodem.

Dovoluji si vyzvednout fakt, že při objednávkách přes telefon libovolných služeb, či produktů je v souladu s GDPR možno uvést, že je hovor monitorován a po souhlasu zákazníka lze celé ústní uzavření smlouvy zaznamenat a pro případné soudní spory poskytnout. Mincovní obchod není schopen poskytnout jakýkoliv důkaz, že k objednání "Sběratelského servisu" došlo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2020 11:48, před 5 lety

Pokud spotřebitel výslovně uváděl, že má zájem pouze o zaslání jedné mince a jednání se vedlo v tomto duchu, potom byla smlouva uzavřena pouze ohledně jedné mince a další jsou tzv. neobjednaným plněním (k tomu viz výše).

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.6.2020 12:13, před 5 lety

Místo: Plzeň
Datum: 16.6.2020
Zákaznické číslo: 664383



Vážený pane Horáku,

jak jsme již uvedli výše, máte možnost kompenzace, jelikož hovory nenahráváme, tudíž nemůžeme prokázat, jako hovor probíhal.

Nechápu, proč zde Dtest zmiňuje GDPR ohledně hovorů, když my jsem se vyjadřovali ke GDPR ohledně emailů. Opravdu mi tu někdy připadá, že si to nikdo pořádně nepřečte ani tady.

Jinak pan Horák je u nás zákazníkem od roku 2012a sběratelský servis mu byl již několikrtá vysvětlen a sdělen a má několikatery VOŠ.

S pozdravem

Váš zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.6.2020 14:02, před 5 lety


Václav Horák

"Jinak pan Horák je u nás zákazníkem od roku 2012a sběratelský servis mu byl již několikrtá vysvětlen a sdělen a má několikatery VOŠ."

Není mi jasné jaká je návaznost na fakt, že jste u objednávky kde zákazník chce jednu položku usoudili, že i přes jeho četné minulé nesouhlasy změnil názor formou "neodmítnutí zaslání čehokoliv jiného". Toto tvrzení považuji za absurdní.

"Pokud spotřebitel výslovně uváděl, že má zájem pouze o zaslání jedné mince a jednání se vedlo v tomto duchu, potom byla smlouva uzavřena pouze ohledně jedné mince a další jsou tzv. neobjednaným plněním"


Zajímalo by, mě proč mincovní obchod nabízí jako jedinou alternativu vyplacení poštovného ve známkách. Ze strany pana Horáka trvá možnost mincovního obchodu vyzvednout si mince na jeho adrese. Pan Horák za poskytnutých informací nechce investovat čas za chybné jednání mincovního obchodu a činí tak z faktu, že mincovní obchodu nejasným, z právního hlediska klamavým způsobem uskutečňuje objednávku.

Věc se jeví jako na mrtvém bodě, pan Horák popírá, že by si nevyžádanou položku objednal, přičemž mincovní obchod souhlasí, že vysloveně neobjednal ale "výslovně neodřekl službu".

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2020 13:20, před 5 lety

Na úvod si dovolíme podotknout, že zcela nerozumíme následující části vyjádření společnosti: "Nechápu, proč zde Dtest zmiňuje GDPR ohledně hovorů, když my jsem se vyjadřovali ke GDPR ohledně emailů. Opravdu mi tu někdy připadá, že si to nikdo pořádně nepřečte ani tady." Obecné nařízení o ochraně osobních údajů jsme nezmiňovali, proto nám není zcela jasné, na co společnost naráží, a prosíme o vysvětlení.

Naše vyjádření mířilo na tzv. neobjednané plnění, které je institutem soukromého práva upraveným v § 1838 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat i na nové vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.6.2020 13:39, před 5 lety

Dobrý den,

D testu se omlouváme, tato poznámka o GDPR byla mířena na pana Horáka, respektive někoho, kdo za něj v této souvislosti jedná, jelikož píše o panu Horákovi a ne v první osobě.

Zpět ale k dotyčnému, stále uvádíte, že pan Horák sběratelský servis vyloučil, ale bohužel to nemůžete dokázat, stejně tak jako my, že ho nevyloučil. Nemůžete tak ani Vy uvádět, že jsme udělali chybu.

Chtěli bychom upozornit, že kompenzaci jsme nabídli a nic víc není možné v této situaci udělat, jelikož, jak jistě víte dle VOŠ, Český mincovní obchod, respektive pouze jeho zákaznický servis je spravován společností TCS Taurus Service s.r.o. a jinak obchodníkem jek švýcarsko-německá společnosti HMK V AG a veškeré zásilky jsou tak expedovány přímo z německého skladu přes českou poštu nazákazníka a opačně, proto není možné vyzvednutí zásilky. Zásilky totiž jdou rovnou na DEPO české pošty a z něj rovnou do Německa. Zboží se tak nepohybuje pře žádnou další osobu či společnost, která by mohla zboží vyzvednout atd.

V příloze si Vám dovolujeme ještě zaslat celou nabídku, kde je sběratelský servis uveden a VOŠ.

S pozdravem

Zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.6.2020 14:41, před 5 lety


Václav Horák

Komentář v rámci zaznamenávání telefonní objednávky byl zmíněn, jelikož pokud skutečně nevedete záznamy objednávek po telefonu, Vaše společnost nevede žádnou evidenci objednávek uskutečněných touto formou. Právně Vás to zbavuje jakékoliv možnosti odvolání v případě, že si člověk něco z Vašeho obchodu po telefonu objedná. Na mince dané ceny se to jeví jako přinejmenším nezvyklé.

Ve věci kompenzace v podobě známek na kterou jsme v minulém příspěvku reagovali, jsme nedostali odpověď. Není jasné, z jakého důvodu nejste schopni finanční vyrovnání v případě zaslání vyhotovit.

Pan Horák skutečně nemůže dokázat, že si neobjednal zákaznický servis. Uvědomte si ale, že pan Horák po Vás nic nežádá, pouze umožňuje převzetí nevyžádaného zboží, které podle zákona a daných okolností není povinen nikam posílat. Vzhledem k tomu že nejste schopni dodat podkladný materiál k této, dle vašeho názoru, proběhlé objednávce, pan Horák trvá na tomto stanovisku a to v souladu se zákonem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.6.2020 07:52, před 5 lety

Dobrý den,

bohužel pokud si pan Horák nenechá nějaké zboží ze zásilky, kde by byla možnost slevy ve výši poštovného na zpětnou zásilku, tak jiná kompenzace než známky opravdu není možná, jak jsme již zmiňovali výše.

S pozdravem

Zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.6.2020 17:06, před 5 lety


Václav Horák

"pokud si pan Horák nenechá nějaké zboží ze zásilky, kde by byla možnost slevy ve výši poštovného na zpětnou zásilku, tak jiná kompenzace než známky opravdu není možná"

Pan Horák zaplatil poštovné a minci "princezna Diana". Pokud je to dostatečné, rád by vyjednal převod peněz za odeslání mince.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2020 08:05, před 5 lety

Dobrý den,

platbu jsem registrovali, pokud bude chtít zákazník zaslat zpět kompenzaci na poštovné a balné, musí si zažádat sám písemně nebo emailem, z registrovaného emailu u nás u zákaznického čísla a uvést číslo účtu, kam máme kompenzaci zaslat. Nebo požádat telefonicky.

Pokud budete za pana Horáka jednat Vy, který jste se tu nikdy nepodepsal, musí Vám pan Horák podepsat plnou moc.

S pozdravem

Zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2020 12:11, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2020 09:03, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.