Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
prosím - zasílám podnět a také dotaz , kdy mi po mé opravněné reklamaci byl výrobek opraven a zaslán poštou zpět , ale po několikeré výzvě k prodejci o uhrazení ( sice malé částky - jen 62 ,- kč) částky mého poštovného k prodejci - tento částku odmítá uhradit.
Kuličkovka AIR soft záručně opravena
Uhrada mého oprávněného nízkého poštovného ve výši 62, - Kč
|
Tweet |
Domníváme se, že poštovné, které uhradil spotřebitel přepravci v souvislosti s uplatněním reklamace, je nutné považovat za účelně vynaložený náklad ve smyslu ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nelze na spotřebitele přenášet jakékoliv negativní dopady toho, že jím zakoupená věc měla vadu, která byla uznána a řešena v reklamačním řízení.
Ohledně výše požadovaného poštovného platí, že spotřebitel by měl pro přepravu věci k prodávajícímu v případě reklamace zvolit odpovídající, cenově přiměřený způsob (tzn. neměl by záměrně vybírat nejdražšího přepravce atp.). Byl-li tedy vybrán vhodný prostředek doručení věci k prodávajícímu, má prodávající povinnost uhradit spotřebiteli poštovné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.