Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Čedok nereaguje na požadavek vrácení peněz za nerealizovaný zájezd do Turecka dle smlouvy č.2626326
Storno zájezdu mi bylo paní nejmenovanou emailem potvrzeno již. 5.5.2020. Dokument o stornu byl zaslaný v emailu v příloze. Bohužel do dnešního dne paní nejmenovaná nereaguje na emaily a peníze mi vráceny nebyly. Zájezd jsem kupovala v Olympii v Brně a druhou zálohu jsem hradila v průběhu února. Bohužel i zde byl manžel pobočku navštívit a snažit se informovat o průběhu celé situace. Nic se nedozvěděl.
Doklady můžu všechny doložit.
Smlouva s Čedokem 2626326
Zaslání peněz na účet a vyrozumění důvodu nekomunikace.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2533 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může zákazník před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy. V ustanovení § 2536a občanského zákoníku je uvedeno, že při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve stanovené lhůtě, má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.