Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#43158Neuznaná reklamace a následné jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.06.2020, před 5 lety

Václav Jurga

Znění stížnosti

Ntb jsem u Alzy v Praze-Holešovicích reklamoval po roce kvůli tomu, že se začal na jedné straně spoj pantu/kloubu při otevírání ntb rozevírat a v této oblasti taky docházelo k odchlipování rohu rámu obrazovky. Při podání vyjádřil technik podezření na „zatuhlý pant“ a reklamaci přijal. Povrch ntb navíc v oblasti zapouzdření pantu do těla vykazuje známky změny vlivem postupné únavy materiálu (brzy vylomení?). Druhá strana ok, zařízení nespadlo, ani na něj nebyl vyvíjen větší tlak (otevírán normálně a opatrně).
Vyjádření servisu: Výrobek byl mechanicky poškozen vinou uživatele-mechanické poškození LCD modulu nadměrným tlakem. V důsledku čehož došlo k porušení záručních podmínek.
Následně jsem požádal o fotodokumentaci ze servisu při diagnostice. Vada tam je výraznější než při podání reklamace, což mohlo servis vést k chybnému závěru o vině uživatele nadměrným namáháním.
Při komunikaci přistup Alzy stabilní: "Vyjádření autorizovaného servisního střediska je pro nás směrodatné. Máme zařízení zaslat zpět neopraveno? Nebo budete souhlasit s jejich cenovou nabídkou na opravu?"
Mrzelo mě, že se na tomto ntb projevila taková vada. Momentálně mě ale více mrzí přístup Alzy, u které tak zřejmě nemá cenu riskovat žádný další nákup. Měl jsem za to, že je ntb v záruce. Alza hned dává ruce pryč. Nyní je navíc vada větší (mám foto před podáním). Zařízení v takové stavu nehodlám přebírat zpět a nevím, proč bych za opravu měl platit já.
Jak prosím postupovat?


Produkt

Notebook Huawei MateBook D Space Grey, HU0500D5a


Požadované řešení

Chtěl jsem ntb opravit v rámci záruky, protože je v jiných ohledech skvělý. Po zkušenosti při řešení situace bych ale preferoval vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2020 08:42, před 5 lety

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud v průběhu doby, kdy měl prodávající reklamovaný výrobek u sebe, došlo k jeho dalšímu poškození, odpovídá prodávající za škodu. Kupující má nárok na náhradu škody na převzaté věci dle § 2944 občanského zákoníku, který stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Výzvu k náhradě škody doporučujeme společnosti zaslat písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 19:56, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.