Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
jelikož jsme měli zakoupený zájezd v termínu uvedeném v zákoně vytvořeném v dané situaci, tedy zákon č. 185/2020, odstoupil jsem od poukazu Lex Voucher a to zasláním potvrzení dle daného zákona o ohrožených osobách.
Jelikož je v daném zákoně a předaném dopisu Ministerstva zaslanému všem cestovním kancelářím a agenturám uvedeno, že v tomto případě musejí bezodkladně navrátit zákazníkovi prokazujícím se tím, že patří do ohrožené skupiny obyvatel dle zvláštního zákona (viz výše), nikdo se mnou nekomunikuje.
Když telefonuji na zákaznickou linku, vždy jen vyřídí, že předávají k dořešení a že musím počkat, než-li se mi někdo ozve.
Stále nikdo nekomunikuje, již jsem zaslal několik stížností a to jak k rukám vedení pobočky, tak i na další oddělení a nikdo se mi doposud neozval.
Takto si nepředstavuji fér situaci, kdy my zákazníci musíme vše řešit dle zákona vytvořeného těmto společnostem a také pojišťovnám, které lobují u naší vlády za nenavrácení zaplacených peněz za zájezd či jejich "udržení" po dobu 1 roku. Pokud postupuji dle daného "na rychlo" vytvořeného zákona, chci, aby také i tyto společnosti postupovali stejně.
Děkuji
Marek Krajča
Nákup zájezdu přes Invii- pobočka Ostrava, Kanárské ostrovy- ostrov Tenerife. Termín od 12.06.2020
Navrácení finančních prostředků na můj bankovní účet, jelikož jsem ohrožená skupina obyvatel dle zákona č. 185/2020.
|
Tweet |
Zákon č. 185/2020 Sb. stanovuje v § 3 odst. 1 tzv. ochrannou dobu, tedy dobu, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu (dále jen „pořadatel“) v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. V této ochranné době cestovní kancelář může vrátit uhrazené prostředky za zájezd pomocí poukazu.
V odst. 3 daného ustanovení je dále napsáno, že je-li zákazníkem osoba, která je ke dni doručení oznámení pořadatele o využití ochranné doby držitelem průkazu osoby se zdravotním postižením, osoba vedená v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání, osoba těhotná, osoba čerpající mateřskou nebo rodičovskou dovolenou, osoba starší 65 let nebo osamělý rodič pečující o nezaopatřené dítě, ochranná doba končí oznámením zákazníka o odmítnutí poukazu na zájezd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.