Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
12.3. jsem stornovala zájezd dle platných obchodních podmínek, storno bylo cestovní kanceláří dne 13.3. akceptováno, vrácena však byla pouze částka, zaplacená přes bonus program. Zbytek peněz CK nevyplatila s odkazem na "Lex voucher" a poslala voucher, o který nemám zájem. Komunikace s CK je velmi obtížná, vyřízení mailů trvá 30 dní, na reklamační oddělení se nelze dovolat.
Kréta letecký 29.5.--5.6.2020
Vyplacení peněz
|
Tweet |
Pokud se v daném případě jednalo o odstoupení od smlouvy dle § 2533 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen “OZ”), je cestovní kancelář povinna uhrazené prostředky po odečtení odstupného vrátit.
V současnosti (od 24. 4. 2020) je účinný zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu.
V tomto zákoně je stanovena v § 3 odst. 1 tzv. ochranná doba, tedy doba, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, jestliže tento peněžitý dluh vznikl pořadateli zájezdu (dále jen „pořadatel“) v důsledku odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. V této ochranné době cestovní kancelář může vrátit uhrazené prostředky za zájezd pomocí poukazu.
Nicméně ochranné doba platí právě pro odstoupení od smlouvy dle § 2535 OZ či 2536 odst. 1 písm. b) OZ. Cestovní kancelář se tedy nemůže v daném případě na tento zákon odvolávat.
Dle § 7 tohoto zákona platí, že vydá pořadatel zákazníkovi na jeho žádost poukaz na zájezd v hodnotě nejméně 10 % zaplaceného odstupného v případě odstoupení od smlouvy dle § 2533 OZ, a to do 14 dnů ode dne, kdy zákazník požádal pořadatele o vydání poukazu na zájezd.
Kromě vrácení peněz tedy lze navíc požadovat po cestovní kanceláři poukaz v hodnotě nejméně 10 % započteného odstupného.
V případě, že by cestovní kancelář odmítla peníze vrátit, může se spotřebitel obrátit na dozorový orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. U ní lze elektronicky podat návrh na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu (tzv. ADR). Více informací o ADR naleznete na: https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.