Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
přidávám se k předchozím stížnostem a potěšilo mě, že nejen já si připadám oklamaná.
Dne 4.3.2020 jsem se zaregistrovala k účasti na dražbě nemovitosti, přičemž jsem nikde nepotvrzovala, že souhlasím s registračním poplatekkem 5000 Kč.
Dražby jsem se z časových důvodů nemohla zúčastnit, protože jsem v časovém rozpětí konání dražby měla naobjednané pacienty a musela jsem je ošetřit.
Dne 9.6.2020 mi přišla výzva k zaplacení za registraci 5000 Kč do 19.6.2020.
Dne 10.6.2020 jsem společnosti S dražby poslala prosbu o prominutí poplatku z již uvedených důvodů. Odpověď jsem nedostala. Tentýž den jsem telefonicky kontaktovala pracovnici společnosti a ta mi sdělila, že mám počkat na písemnou odpověď.
Zrušení požadovaného poplatku 5000Kč
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Pokud se spotřebitel domnívá, že by popsaným jednáním mohlo dojít ke spáchání trestného činu (nebo jeho pokusu), je možné obrátit se na Policii ČR
Dobrý den paní Pospíšílová, pokud máte pochybnosti, obraťte se na ČOI oddělení ADR, popř. na samotnou ČOI a prosíme Vás, sdělte poté zde jejich stanovisko. Většina klientů, kteří si na naši činnost stěžují, nedokážou po obdržení odpovědi od kontrolních orgánů zde uveřejnit jejich závěry, což nás samozřejmě mrzí. Stěžovat si logicky chce každý, kdo nechce platit, ale zveřejnit zde závěry kontrolních orgánů, kdy tyto závěry nemusí být vždy pro spotřebitele "příjemné", již nechce nikdo. Děkujeme za Vaši odvahu a až Vám přijde odpověď od ČOI, prosíme o zveřejnění ZDE. Děkujeme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.