Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#43215Neuznané zrušení premiového členství

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2020, před 5 lety

Tomáš Dittrich

Znění stížnosti

Dobrý den,
zaregistroval jsem se na seznamce academic singles počátkem 1/2020, uhradil jsem poplatek za 1 měsíční období. Počátkem 2/2020 jsem členství požadovaným způsobem vypověděl (mail se skenem podepsané výpovědi. Ukončení mi bylo potvrzeno. Obratem jsem se zaregistroval opět na 1 měsíc, poplatek jsem kartou uhradil a počátkem 3/2020 jsem členství vypověděl. Použil jsem stejnou výpověď, jen jsem v ní přelepil a přepsal data registrace a výpovědi. Výpověď byla přijata a potvrzena. Následně jsem ihned provedl další registraci na 1 měsíc a zaplatil poplatek. Počátkem 4/2020 jsem členství vypověděl, opět stejným způsobem a stejným skenem výpovědi s přelepenými a aktualizovanými daty. Dodržel jsem ve všech případech požadovanou lhůtu výpovědi. Tato výpověď nebyla přijata a na mou urgenci firma reagovala tvrzením, že ji neobdrželi. Opakoval jsem urgence, stále měnili nebo opakovali své požadavky (chtěli původní mail s originálem výpovědi, sdělit z jaké mailové adresy jsem výpověď poslal ap.) V mezičase si z mého účtu stáhli poplatek za půlroční členství. Celkem jsem se snažil o uznání výpovědi asi 7 x.


Produkt

neukončení prémiového členství na seznamce academic singles, ač jsem výpověď řádným způsobem odeslal firmě be2 S.à.r.l.


Požadované řešení

ukončení členství, zrušení profilu a vrácení neoprávněně strženého poplatku (opatlat majitele medem, vyválet v peří a posadit do mraveniště by asi nešlo, že)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2020 09:49, před 4 lety

Jednání společnosti, kterým přistoupila k prodloužení smlouvy se spotřebitelem na půl roku, by bylo možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

Musíme však podotknout, že přístup spotřebitele, kterým opakovaně vypovídá a znovu uzavírá smluvní vztah se společností, je nestandardní. Na druhé straně je ovšem nutné vidět, že i přístup společnosti, která automaticky prolonguje smluvní vztahy bez předchozího poučení spotřebitele, je rovněž nestandardní. Zákonným požadavkům by podle našeho názoru vyhovovala situace (teoretická), ve které smluvní vztah skončí původně sjednanou dobou (1 měsíc), a poté je možné uzavřít nový smluvní vztah.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2020 14:54, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.8.2020 00:28, před 4 lety


Tomáš Dittrich

Dne 24.7.2020 sem kontaktoval pana Hlaváčka.

Dne 30.7.2020 mi pan Petr Kopal ze seznamky academic singles napsal:

"Potvrzení refundace

Vážený Tomáš,

Vrátili jsme 2247 CZK na Váš účet. Částka byla převedena dne 30.7.2020.

Převod může trvat určitou dobu, která závisí na Vaší bance nebo poskytovateli kreditní karty. V některých případech je třeba vyčkat déle, dokud se transakce neobjeví na Vašem výpisu. Výše zmíněna částka Vám již byla převedena, proto je velmi důležité, abyste současně nepožádal/a Vaši banku o zpětné zúčtování (chargeback). Toto by mohlo vést ke zbytečným nákladům."

Stížnost tím považuji za uspokojivě vyřízenou a jakmile si ověřím vrácení peněz, uzavřu ji.
Děkuji týmu Vaše stížnosti / dTest za pomoc.
Tomáš Dittrich

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 21:01, před 4 lety

Tímto žádáme spotřebitele o sdělení, zda se podařilo stížnost zdárně vyřešit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.9.2020 00:12, před 4 lety


Tomáš Dittrich

Jsem si vědom svého slibu, ale má banka mi posílá měsíční výpisy až kolem 7. následujícícho měsíce. Oni platbu na mou kartu poslali na konci července, ale na můj účet v červenci nedorazila. Musím tedy počkat na výpis za srpen.
Tomáš Dittrich

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.9.2020 10:02, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.9.2020 23:04, před 4 lety


Tomáš Dittrich

Hodnocení:

Komentář: Potvrzuji, že neoprávněně stržený poplatek byl 2.8.20 vrácen zpět na můj účet. Děkuji za pomoc, protože byla nezbytná. Z reakcí společnosti be2 s.a.r.l. je zřejmé, že i pro tyto situace mají připravené automatizové a standardizované postupy, tedy že s těmito situacemi počítají jako s obvyklou součástí své činnosti a jen neodbytnost poškozených, zaštítěných někým, jako je tato služba ochrany spotřebitelů, je přiměje peníze vracet. Omluva? To slovo neznají.
Tomáš Dittrich