Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.5. jsem si objednala balíček od této firmy (ze slovenska), balíček číslo 922719 byl zaplacen přes ''gopay'' - online kartou, částka 1349,-. Objednávka vytvořena na www.skinnygummy.cz.
Přišel mi email o potvrzení objednávky. Balíček do 5.6. nikde.
Dne 5.6. jsem jim psala, že balíček nedorazil a ráda bych se na něj zeptala. Odpověď byla cituji ''situáciu vaším balíčkom sme preverili a velmi sa vám ospravedlňujeme nakolko sme zjistili, že kuriérska spoločnost pravdepodobne váš balíček stratila. V pondelok vám hned zašleme objednávku eště raz.''
Od začátku objednávky (10.5.) mi nepřišly žádné zprávy potvrzující odeslání, převzetí nebo doručování balíčku. Kurýrská společnost PPL.
Dne 17.6. jsem jim tedy psala znovu, balíček stále nikde. Psala jsem jim email, že balíček stále nedorazil a že bych chtěla tedy poprosit o stornování objednávky a navrácení zaplacené částky. Neodpověděli do dnešního dne 20.6.
Email o stornování objednávky jsem jim posílala 3x a žádné odpovědi se mi nedostalo.
eshop skinngummy.cz , číslo objednávky 922719
Navrátit zaplacenou částku za nedodané zboží
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící na Slovensku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.