Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobry den,
mam problemy se zrusenim sluzby pevne linky od O2 po me zemrele Mamince, ktera zemrela 18. brezna 2020. V polovine kvetna jak prisel umrti list, jsem chtel sluzbu zrusit, kde jsem se na prodejne O2 harfe dohodl, ze to zrusi dle zakona k datumu umrti, protoze sluzbu dale nebyla pouzivana. Tedka v polovine cervna me vsak prisla faktura za kveten a hodlaji jeste zaplatit za duben 2020. Coz je uplne neco jineho, nezli co me sdelili na pobocce. Koukal jsem se do zakona a obchodnich podminek od O2 a sluzba by mela byt ukoncena k terminu umrti me maminky. Volal jsem tedy na telefonni linku O2 tam me rekli, ze mi nemohou zmenit datum ukonceni v polovine kvetna na datum umrti. Jakekoli vyzvy a prosby nevyslyseli s tim, ze odvolavali, ze musim zmenit na pobocce a ze to spatne zavedli na pobocce a ukoncili k polovine kvetna, kdy jsem tam byl misto datumu umrti. Dolozil jsem jim umrti list a nevim co mam vice delat.
Zkusil jsem jeste jednou chat O2 a tam me odpovedeli:
Služba pevné linky byla již k datu 19.5 zrušená a pouze do dané doby je účtována. Vám ale chybí ještě platby za duben, která je pod vs 5136845648 na částku 299,- již více než 3 týdny po splatnosti + část toho května, do data doložení úmrtního listu a zrušení služby.
Za květen je to poté poměrná částka 173,61 Kč pod vs 5138575874, jelikož v tom měsíci již došlo ke zrušení.
Pevna linka O2
Zruseni sluzby k datumu umrti 18. brezna 2020 a vraceni preplatku na ucet, ze ktereho byly hrazeny.
|
Tweet |
Dle bodu 11.13 Všeobecných obchodních podmínek (dostupné z: https://www.o2.cz/file_conver/616505/_01___O2_Vseobecne_obchodni_podminky_01_10_2018.pdf) platí, že úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě.
Nevyužíval-li tedy oprávněný dědic aktivně služby i po smrti spotřebitelky (původní smluvní strany), smlouva zaniká dnem úmrtí spotřebitelky, pokud se některý z dědiců nedohodl se společností jinak. Po zániku smlouvy (dni úmrtí) již není společnost oprávněna účtovat platby za služby.
Zaslané stanovisko společnosti O2 Czech Republic a.s., které je součástí obsahu stížnosti, je pro nás poměrně překvapivé, neboť tyto události řeší dle našich zkušeností zpravidla ve prospěch spotřebitele. Proto doporučujeme spotřebiteli znovu se obrátit na společnost a to i s odkazem na její vlastní obchodní podmínky s žádostí o zpětnou úpravu faktur. Pokud toto nebude možné, doporučujeme spotřebiteli uplatnit reklamaci.
Ve chvíli, kdy operátor zamítne reklamaci a nechce spor se zákazníkem dále dobrovolně řešit, doporučujeme obrátit se na veřejný dozorový orgán s námitkou proti vyřízení reklamace. Český telekomunikační úřad je oprávněn řešit spory ze smluv. Návrh je nutné podat nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podání námitky nezbavuje povinnosti fakturu uhradit. Za podání námitky se platí správní poplatek 1OO Kč, k jehož zaplacení Český telekomunikační úřad po podání námitky vyzve. Úřad má povinnost vydat rozhodnutí do 4 měsíců, ve složitých případech do 6 měsíců.
Hezký den,
mrzí mne, že musíte řešit tuto smutnou záležitost a přijměte naši upřímnou soustrast.
V systémech zároveň vidím, že ze strany našeho platebního oddělení byly faktury a částky od data úmrtí paní majitelky odepsány, což znamená, že nejsou požadovány uhradit.
Z vaši strany došlo k úhradě faktur za duben a květen?
S pozdraven
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.