Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den v roce 2017 jsem zakoupil sprchovou hadici od firmy Protimex kde je uvedena záruka 6let. Tato hadice mi minulí týden praskla a tak jsem ji reklamoval na prodejně kam firma protimex dodává svoje výrobky. Hadice byla vyměněna , ale prodávající mi sdělil , že na tuto novou hadici už nedávají 6let záruku i když je to na balení napsané. Odůvodnili to tím ,že firma protimex má na tyto hadice hodně reklamací a proto 6letou záruku poskytuje pouze na první hadici a na reklamovanou se vstahuje 6letá záruka ,ale od zakoupení první hadice.
Myslím si že 6letá záruka má být teda i na tu reklamovanou hadici
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
S vyjádřením prodávajícího se lze v tomto případě ztotožnit. Vycházíme přitom z generálního pravidla upraveného v § 1922 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., které je použitelné i na institut smluvní záruky. Podle tohoto pravidla se lhůta při uplatnění práv z vadného plnění staví. Po dobu, po kterou probíhá reklamační řízení, tato lhůta neběží. Po vyřízení reklamace (přičemž připadá do úvahy i řešení výměnou věci) pak lhůta začíná opět běžet, nicméně tam, kde skončila. To znamená, že byla-li při 6leté smluvní záruce věc vyměněna 4 roky po zakoupení, pak v momentě, kdy dojde spotřebiteli vyměněná věc, zbývají mu další 2 roky ze smluvní záruky, po které může uplatňovat práva z vad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.