Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 7.4.2020 jsem pro hrubou nespokojenost se službami O2 (balíček 02 spolu) realizoval přenos dvou čísel k Vodafonu. 14.4.2020 O2 zrušilo služby. Součástí balíčku byla i Tv - zdarma, kterou jsme nikdy nevyužili. Následně mi přišlo z O2 vyučtování:
1. za období 8.3. -7.4. 2020..... 1254,- Kč OK
2. za období 8.4.- 7.5. 2020 .......1249,- Kč ?
3. za období 8.5.-7.6. 2020.... 604,- Kč za O2 spolu pro dva (TV)
Vznesl jsem dotaz na prodejně O2 ohledně platby za červen a bylo mi řečeno, že za tuto službu (která byla součástí balíčku a měla být zdarma) mám dodatečně doplatit danou částku, protože při rušení čísla jsem o zrušení této služby extra nepožádal. Pochybnosti mám i ohledně částky zaplacené za květen, kdy jsem služeb O2 již nevyužíval a žádné náklady v rozsahu jednoho měsíce O2 nemohly vzniknout (paragraf 34/6.
tel. číslo 607819003
Předpokládám vrácení částky přesahující poskytnutou službu.
|
Tweet |
Obecně platí, že společnost je oprávněna účtovat si poplatky pouze za plnění, které poskytla v době trvání smluvního vztahu. V situaci, kdy spotřebitel neměl reálně žádnou možnost všech služeb najednou využívat (tj. po 14.4.2020), a společnost tedy služby neposkytovala v plném rozsahu, resp. ani poskytovat nemohla, není podle našeho názoru možné služby účtovat v plném rozsahu.
Základní verze balíčku O2 Spolu v provedení pro dvě osoby obsahuje služby pro 2 mobilní telefony, dále digitální televizi a internetové služby "internet na doma" - posledně jmenovaná služba patrně součástí balíčku nebyla. Neznáme přesné znění smlouvy uzavřené mezi společností a spotřebitelem, ze které je třeba vyjít pro zodpovězení otázky, zda je možné tento vztah ukončit pouze takto částečně s tím, že zbylá část vztahu spočívající v poskytování digitální televize bude nadále platná.
Pokud bychom došli k závěru, že smlouva zanikla jako celek, spotřebitel není povinen za tyto služby platit od okamžiku, kdy ukončil svůj smluvní vztah (v případě, že byl v souladu se smlouvou ukončen jako celek).
Pokud bychom došli k závěru, že zbylá část vztahu spočívající v poskytování internetového připojení a digitální televize je i nadále platná, je spotřebitel povinen platit odpovídající/poměrnou část původně dojednané ceny balíčku. Zde je potíž v tom, že podle obsahu stížnosti bylo spotřebiteli v předsmluvním stádiu sděleno, že digitální televize je jakýsi bonus, který je spotřebiteli poskytován zdarma. Bylo-li tomu tak, logicky pak spotřebitel při rozvazování závazku tuto položku vůbec nebral v potaz, neboť se domníval, že v souladu s informací, kterou obdržel, se jedná o bezúplatnou položku. Opět však zdůrazňujeme, že pro přesné posouzení je třeba znát obsah konkrétní smlouvy.
Podle našeho názoru není možná varianta, kdy by spotřebiteli měla být uložena povinnost platit za balíček v celém jeho rozsahu, byť to bez znalosti smlouvy nemůžeme zcela zaručit, protože telefonní čísla byla evidentně převedena na jinou společnost a služby s těmito čísly související tím pádem musely být ukončeny (toto se týká vyúčtování za 2. období).
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitelka oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pěkný den,
v rámci balíčku O2 Spolu jsou služby účtován pod jedním měsíčním poplatkem a to po celou dobu, dokud není zadán požadavek na zrušení.
Dle platného ceníku, kde je uvedeno:
Každou službu mobilní volání (tj. mobilní číslo) můžete až do stanoveného maximálního počtu služeb v tarifu jednotlivě rušit či sjednávat, a to bez vlivu na výši paušálu. Paušál je dohodnut a účtován od sjednání a aktivace první ze služeb v něm do ukončení tarifu. K ukončení tarifu dochází až zrušením poslední ze služeb poskytovaných v jeho rámci, nedohodne-li se účastník s O2 jinak, např. na změně na jiný tarif.
Faktury jsou vystaveny v pořádku, jelikož nedošlo ke kompletnímu zrušení balíčku, jehož byla i O2 TV, součástí.
Petr Šimeček
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.