Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podobný případ, jako u #42585
Minulý týden se otci ozvala společnost M.B.A. Finance s.r.o., ve kterém jej informovali o postoupení pohledávky, která byla evidována u UPC DTH S.a.R.L.(freeSat).
Jedná o pohledávku cca za 6500,- za nezaplacenou fakturu. Na zprávy o tom, že se o žádné takové nezaplacené faktuře neví, jelikož veškeré vystavené faktury byly zaplaceny, byl otec odkázán přímo na UPC DTH. Ti samozřejmě po předání případu nic neřeknou, tak MBA Finance doporučilo si na FreeSAT portálu založit profil, kde jsme skutečně nalezli fakturu na zaplacení 5000,- za nevrácení přístroje. Problém je, že žádná taková faktura mimo tento portál zaslána nebyla, ačkoliv dosud všechny faktury chodily emailem. Na reklamaci, že přístroj vrácen byl (vyzvedl si jej kurýr) po mě chtěli doložení předávací protokol, který člověk samozřejmě už po roce nemá, když neví, že je někde celý rok chyba. Ozvat se po měsící dvou, tak chápu, ale po roce, aniž by za celý ten rok zaslali fakturu obvyklou cestou? Otec nechtěl problém řešit, tak to zaplatil, ale rád by znal nějaké vyjádření a jestli vůbec tato pohledávka byla oprávněná, když dluh vznikl na něco, o čem otec ani nevěděl. Nepředpokládá, že se mu povede peníze získat zpět.
vysvětlení
|
Tweet |
Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitel přesvědčený, že mu žádný dluh vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá.
Co se týče společnosti UPC DTH S.a.r.l., jedná se o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), proto doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Pokud již došlo k uhrazení vymáhaného dluhu, který však patrně nikdy reálně neexistoval, má spotřebitel možnost žádat vydání uhrazené částky zpět z titulu bezdůvodného obohacení ve smyslu ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli bezdůvodné obohacení bezodkladně po vyzvání, je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Tyto úkony doporučujeme učinit prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nicméně i e-mailová forma je dostačující.
Kontakty na Evropské spotřebitelské centrum ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.