Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#43270Odečítají mi za službu kterou jsem si nevyžádal nikerak neaktivoval nepoužíval a nešla deaktivovat. Na mou reklamaci reagovali negativně s argumentem že to tak chce můj telefon a více než rok mi obečítali po 29 Kč za údajné připojení k internetu. Cítím se

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2020, před 5 lety

Martin Pakosta

Znění stížnosti

Společnost O2 mi odečitá po 29 Kč za údajné připojení k internetu , nikdy jsem si nic takového neobjednal nevyžádal a nepoužíval, spolećnost O2 argumentuje že to tak chce můj telefon a účtuje si více než rok po 29 Kč načež jsem přišel náhodou.


Požadované řešení

Myslim že společnost O2 použivá horší praktiky než smejdi , bezostišně bere peníze za nic. Rád bych dostal zpět své peníze a jistě nejsem sám.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2020 14:19, před 4 lety

Podle "ceníku" společnosti O2 Czech Republic a.s. částka 29,- Kč odpovídá jednorázovému připojení k internetu přes mobilní data. Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat. Pokud k využití služby nedošlo a spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Aby nedocházelo k opakování této situace, doporučujeme, kromě výše uvedeného, i následující postup. Společnost O2 Czech Republic a.s. uvádí, že pro blokování dat lze postupovat takto:

- buď zaslat SMS ve tvaru BAP na číslo 999 111,
- nebo kontaktovat společnost na zákaznické lince 800 02 02 02 a požádat o zablokování dat na konkrétním čísle operátora, který by měl spotřebiteli vyhovět a data mu na čísle zablokovat.

Po provedení těchto kroků by se nemělo v budoucnu stát, že bude docházet k jednorázovému připojení přes mobilní data.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.7.2020 14:40, před 4 lety

Dobrý den,

přístup k internetu přes mobilní data je na SIM kartách povolen. Jestliže dojde k připojení k internetu přes mobilní data bez aktivního datového balíčku, byť jen na okamžik, je dané připojení účtováno jednorázovým poplatkem ve výši 29 Kč na 24 hodin. Účtuje se jen takové jednorázové připojení, ke kterému došlo, přičemž jsou podstatné údaje z naší sítě.
Zároveň se zasílá SMS, která o daném připojení a výši poplatku informuje.
K připojení může dojít i na pozadí telefonu, většinou některé z aplikací, během synchronizace telefonu např. když se vzdálíte od WiFi. Pro tyto případy doporučujeme nastavit bezplatné upozornění na automatické připojení k internetu přes mobilní data. Pro nastavení stačí poslat bezplatnou SMS ve tvaru BAP na číslo 999111, která platí pro připojení v ČR. Následně, pokud dojde k pokusu o připojení přes mobilní data, budete na to upozorněn zprávou a připojení je potřeba manuálně potvrdit.
Reklamaci účtování poplatku je možné uplatnit nejpozději do dvou měsíců od naúčtování poplatku. Možnosti podání reklamace uvádíme rovněž na této stránce: www.o2.cz/resenisporu
Jestliže nám pošlete přímo na email info@o2guru.cz telefonní číslo, pro ověření i PUK k SIM kartě nebo výrobní číslo SIM karty a celý tento popis, případně odkaz na váš podnět na dTesu, rádi se na vše podíváme i konkrétně včetně nastavení upozornění na automatické připojení k internetu.

S pozdravem

Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2 Guru

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2020 08:54, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.9.2020 19:46, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.