Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dne 8.6.2020 mi společnost O2 zřídila internet s rychlostí až 50Mb/s. Kvůli internetu jsem si současně na pobočce O2 (Galerie Harfa) dokupoval modem na základě doporučení společností O2. Po zřízení služby byla technikem naměřená rychlost internetu 20-25Mb/s. Technik nám doporučil kontaktovat společnost ohledně sjednání nápravy. Zaměstnanec společnosti O2 mi doporučil změnu technologie na 5G internet, který by proklamovanou rychlost měl zaručit. K této technologii ale modem původně zakoupený již třeba není. Proto jsem se dotazoval, zda v tomto případě půjde modem vrátit, když ho ve výsledku nepotřebuji. Operátor mi tvrdil, že to nebude problém.
Dnes (po dvou týdnech od vznesení požadavku na nápravu), 22.6.2020, k nám dorazil technik kvůli změně technologie. Ještě před instalací jsem se zeptal, zda by mohl ověřit, že mi zmíněný nepotřebný modem vezmou zpět neboť jinak bych službu odmítl a internet řešil přes jiného providera. Technik si přinesl nefunkční anténu a řešil to s operátorem, tudíž současně hned ověřil možnost vrácení modemu, opět mu bylo potvrzeno, že to vrátit půjde. Novou technologii jsme si tedy nechali nainstalovat a vyrazili vrátit nepotřebný modem.
Co se nestalo, na pobočce nás odmítli, že nemáme nárok na vrácení zboží. Nedělal bych z toho vědu, ale pokud mi několik lidí (zaměstnanců společnosti) potvrdí, že to možné je a potom to možné není, zvlášť v situaci, ke které došlo kvůli tomu, že společnost nedodržela původní podmínky, tak mi to nedá.
Chtěl bych se proto zeptat, zda je takové jednání oprávněné, o férovosti asi nemá smysl diskutovat. Službu od nich mám tak jako tak, o nic nepřicházejí, modem je v původním balení s veškerým původním obsahem. Je mi to líto, protože doteď jsem s tímto operátoem neměl jediný problém a byl řekněme loajální zákazník.
Modem ZTE, ZXHN H267A
Uznání nároku na vrácení zboží na základě vzniklé situace.
|
Tweet |
V souladu s obecnou zásadou závazkového práva pacta sunt servanda (smlouvy mají být plněny a daný slib zavazuje), která je vyjádřena i v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že bylo-li spotřebiteli přislíbeno umožnění vrácení modemu, měl by tento slib být splněn. V opačném případě by mohl spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl a jako následek by mohl (vzhledem k dalším okolnostem případu) případně namítat i neplatnost uzavřené smlouvy. Tato možnost vyplývá z § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Zároveň by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hezký den,
takto obecně je jen těžké reagovat, proto bych vás požádala o doplnění čísla služby O2 Internetu, abych si mohla dohledat bližší podrobnosti k nastavené variantě a k celému průběhu řešení.
V některých případech je možné zařízení vrátit jen na základě nastavené výjimky, proto vás požádám také o informaci, na jaké prodejně byste měl případně možnost modem vrátit.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.