Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
O častém okrádání u pokladen v Lidlu, Praha 5, Velká Ohrada, Červeňanského jsem psal přesně před týdnem (#43113). Od té doby jsem tam byl 2 krát a došlo k stejné situaci. Vypozoroval jsem toto: Lidl dá slevu na zboží (např. broskve), tím naláká zákazníky na broskve, ale u pokladny účtuje dražší zboží (např. nektarinky). Po té se zákazníka často zeptá, chce-li účet. Ten ho často nechce, takže o okradení neví. Tento princip se tam rozmohl. Prodavač se téměř nikdy neomlouvá, za nic prý nemůže, mohou za to prý chybné kódy zboží (ale nikoho nezavolá, aby kód opravil). Dříve v takové situaci musel pokladní zavolat jiného pracovníka, který může vykonat opravu v pokladně. Nyní již nemusí nikoho žádat. Snad proto se okrádání a výmluva s kódy tak rozmohla. Kromě toho dříve žádali po zákazníkovy podpis na nový opravný účet, dnes to žádají jen někdy. I to je zvláštní.
Platba u pokladen
Zamezit okrádání.
|
Tweet |
V případě, že je nesprávně provedeno vyúčtování nákupu a kupující tuto skutečnost může prokázat, je prodejce povinen vrátit peněžní prostředky uhrazené navíc. Pokud tak neučiní, získá majetkový prospěch bez právního důvodu.
Dozor v oblasti správného účtování nákupu provádí Česká obchodní inspekce. V případě opakovaného nesprávného účtování zboží by mohl spotřebitel zvážit podání podnětu správnímu orgánu, který může za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.
Dobrý den, pane Kubrichte,
děkujeme za Váš vzkaz. Rozhodně k žádnému plošnému okrádání v našich prodejnách nedochází. Pokud Vám někdo jednou nebo i opakovaně namarkoval špatné zboží, pak se jedná o chybu jednotlivce a rádi ji prověříme. Případně pak kolegy opětovně proškolíme v kódech jednotlivých produktů.
Váš podnět také postoupíme přímo vedení této prodejny, aby jej prověřilo. Děkujeme za upozornění a přejeme fajn den.
Lidl Česká republika
Odpověď společnosti Lidl:
Pojem plošného okrádání je dosti mlhavý, raději bych ho nepoužíval, vede jen k nedorozumění. Přesněji řečeno je to tak, že asi dvakrát až třikrát do měsíce mne Lidl (Velká Ohrada, Praha 5, Červeňanského ulice) okradne. Po upozornění peníze vrátí, ale je to vysilující, zvlášť, když někteří pokladní to podají před ostatními zákazníky tak, že to vypadá, jako bych problém způsobil já. Omluva jen výjimečně. Oni za nic nemohou, jim se to prostě děje - to ty zlé kódy. Děje se to již dva roky a stupňuje se to. Je v tom záměr a úmysl, protože ŠPATNÁ CENA JE POČÍTÁNA PRAVIDELNĚ V NEPROSPĚCH ZÁKAZNÍKA, NE NAOPAK. NAVÍC V JINÝCH FIRMÁCH JAKO KAUFLAND ATD. SE NIC PODOBNÉHO NEDĚJE. To je nejlepší důkaz. Nedělá to jeden prodavač, není to chyba jednotlivce, jak píšete, je to chyba systému, který okrádání nahrává. Okrádá tam více prodavačů, ale jsou tam i poctiví.
Dobrý den, pane Kubrichte,
děkujeme za doplnění informací. Již jsme Vaši stížnost předali vedení prodejny.
Přejeme pěkný den. S pozdravem
Lidl Česká rpeublika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.