Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 28.5. jsem si přes internetový obchod www.prisco-eshop.cz zakoupila dámské šaty. Z důvodu nevyhovujícího střihu jsem zboží vrátila dne v zákonné lhůtě. Byly mi však vráceny finanční prostředky za zboží bez poštovného. Po mé emailové komunikaci a dožadování vrácení i poštovného mi bylo telefonicky řečeno, pokud s tím nesouhlasím, ať se obrátím na soud nebo požadovat vrácení poštovného po České poště. Děkuji.
S pozdravem
Bc. Martina Kopřivová
Modřišice 132, 511 01
obj.č. 2020052803
Bella Best šaty překřížené Paris, velikost UNI, modrá
Vrácení částky 70,- Kč za poštovné
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že zboží bylo vráceno v souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Z tohoto předpokladu při řešení stížnosti vycházíme.
Dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. O nákladech na dodání zboží (tedy na trase "od podnikatele ke spotřebiteli") tedy platí, že při odstoupení v režimu § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na vrácení poštovného, a to alespoň ve výši, která se rovná nejlevnějšímu způsobu přepravy, který prodávající nabízel.
Při vrácení zboží (tedy na trase "od spotřebitele k podnikateli") nese náklady na dodání zásadně spotřebitel, jedinou výjimku stanoví v případě nesplnění informační povinnosti § 1832 odst. 3 občanského zákoníku.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.