Společnost


Sunnysoft s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

62%
38%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#43291Odmítnutí vrácení zboží v zákonné lhůtě - sluchátka do uší

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

13 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.06.2020, před 5 lety

Filip Presl

Znění stížnosti

Společnost odmítá uznat nárok na odstoupení od kupní smlouvy s odvoláním na Obchodní podmínky, konkrétně hygienickou povahu zboží - sluchátek do uší.

Zboží bylo dodáno v neprůhledné papírové krabičce zatavené v plastovém obalu, což pokládám za účelové. Bez jeho porušení nelze vyzkoušet ani ostatní vlastnosti zboží, jako například kompatibilita s telefonem, ovládání atd., ani si zboží prohlédnout.

Sluchátka byly vyzkoušeny. Vzhledem k nevyhovujícím vlastnostem byly očištěny, vloženy do původního obalu a odeslány v zákonné lhůtě zpět prodejci.


Produkt

QCY T3/T3e, TWS bezdrátová sluchátka s HiFi dvojicí mikrofonů a ovládáním hlasitosti https://www.sunnysoft.cz/zbozi/166PCI-949/qcy-t3-t3e-tws-bezdratova-sluchatka-s-hifi-dvojici-mikrofonu-a-ovladanim-hlasitosti.html


Požadované řešení

Vracení uhrazené sumy za objednávku dle práva na odstoupení od smlouvy do 14ti dnů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2020 22:17, před 5 lety

Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.

Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebitelovi je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.6.2020 10:59, před 5 lety

Dobrý den,

jak uvádí i vyjádření dTestu, sluchátka nelze z hygienických důvodů vrátit. Náhradní špunty výrobce nedovede samostatně dodat, proto se omezení vztahuje na celý výrobek. Na nemožnost vrácení konkrétně sluchátek určených pro vložení do uší s odkazem na konkrétní zákonnou normu upozorňujeme předem na našem obchodě https://www.sunnysoft.cz/napoveda/obchodni-podminky.html. Je to vlastnost tohoto typu výrobku napríč internetovými obchody.
Položte si prosím sám sobě otázku, zda byste si koupil použité špunty do uši znečištěné něčím ušním mazem? Já tedy ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.6.2020 12:24, před 5 lety


Filip Presl

Dobrý den,
Vyjádření dTestu neuvádí nemožnost vrátit špuntová sluchátka. Rovněž zákon na který odkazují vaše obchodní podmínky, konkrétní zboží nevyjmenovává a to, že jej lze aplikovat v případě špuntových sluchátek je pouze vaše chybná domněnka. To, že ostatní prodejci odmítají vrácení těchto sluchátek a neumožňují ani rozbalení na prodejně je lež. Snadno lze dohledat v nabídkách ostatních prodejců desítky sluchátek ve stavu rozbaleno i použité. Narozdíl od například zubních kartáčků. Mnou vrácená sluchátka nejsou znečištěná a i přesto vám nic nebrání je očistit před dalším prodejem. Co vy byste si koupili nebo nekoupili nemá žádný vliv na to, co je vaše zákonná povinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2020 15:10, před 5 lety

Jak jsme uváděli, dle našeho právního názoru je rozhodující, zda je možné případnou část, která byla v přímém kontaktu se do zvukovodem vyměnit, nebo ne. Pokud vyměnit lze, potom lze odstoupit, pokud ji vyměnit nelze, potom to možné není. Je to tedy bohužel také odvislé od dostupnosti samotných špuntů - pokud je objektivně není možné na trhu obstarat, potom výměna možná není.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.6.2020 17:16, před 5 lety

Dobrý den,

jak uvádíme v předešlém příspěvku. Náhradní špunty výrobce nedovede samostatně dodat, proto se omezení vztahuje na celý výrobek. Z vyjádření dTest také plyne, že není možné odstoupit od kupní smlouvy u takových sluchátek ( kde nelze část vkládající se do ucha vyměnit ). Naše stanovisko se nemění. Sluchátka Vám můžeme vrátit dle instrukcí , které Vám kolegyně zaslala v emailu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.7.2020 07:36, před 5 lety


Filip Presl

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,
požádal jsem o vyjádření ČOI. Pokud bude jejich stanovisko shodné s názorem dTestu využiji možnosti uhradit poštovné za opětovné zaslání.
Děkuji.