Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost odmítá uznat nárok na odstoupení od kupní smlouvy s odvoláním na Obchodní podmínky, konkrétně hygienickou povahu zboží - sluchátek do uší.
Zboží bylo dodáno v neprůhledné papírové krabičce zatavené v plastovém obalu, což pokládám za účelové. Bez jeho porušení nelze vyzkoušet ani ostatní vlastnosti zboží, jako například kompatibilita s telefonem, ovládání atd., ani si zboží prohlédnout.
Sluchátka byly vyzkoušeny. Vzhledem k nevyhovujícím vlastnostem byly očištěny, vloženy do původního obalu a odeslány v zákonné lhůtě zpět prodejci.
QCY T3/T3e, TWS bezdrátová sluchátka s HiFi dvojicí mikrofonů a ovládáním hlasitosti https://www.sunnysoft.cz/zbozi/166PCI-949/qcy-t3-t3e-tws-bezdratova-sluchatka-s-hifi-dvojici-mikrofonu-a-ovladanim-hlasitosti.html
Vracení uhrazené sumy za objednávku dle práva na odstoupení od smlouvy do 14ti dnů.
|
Tweet |
Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.
Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebitelovi je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
jak uvádí i vyjádření dTestu, sluchátka nelze z hygienických důvodů vrátit. Náhradní špunty výrobce nedovede samostatně dodat, proto se omezení vztahuje na celý výrobek. Na nemožnost vrácení konkrétně sluchátek určených pro vložení do uší s odkazem na konkrétní zákonnou normu upozorňujeme předem na našem obchodě https://www.sunnysoft.cz/napoveda/obchodni-podminky.html. Je to vlastnost tohoto typu výrobku napríč internetovými obchody.
Položte si prosím sám sobě otázku, zda byste si koupil použité špunty do uši znečištěné něčím ušním mazem? Já tedy ne.
Dobrý den,
Vyjádření dTestu neuvádí nemožnost vrátit špuntová sluchátka. Rovněž zákon na který odkazují vaše obchodní podmínky, konkrétní zboží nevyjmenovává a to, že jej lze aplikovat v případě špuntových sluchátek je pouze vaše chybná domněnka. To, že ostatní prodejci odmítají vrácení těchto sluchátek a neumožňují ani rozbalení na prodejně je lež. Snadno lze dohledat v nabídkách ostatních prodejců desítky sluchátek ve stavu rozbaleno i použité. Narozdíl od například zubních kartáčků. Mnou vrácená sluchátka nejsou znečištěná a i přesto vám nic nebrání je očistit před dalším prodejem. Co vy byste si koupili nebo nekoupili nemá žádný vliv na to, co je vaše zákonná povinnost.
Jak jsme uváděli, dle našeho právního názoru je rozhodující, zda je možné případnou část, která byla v přímém kontaktu se do zvukovodem vyměnit, nebo ne. Pokud vyměnit lze, potom lze odstoupit, pokud ji vyměnit nelze, potom to možné není. Je to tedy bohužel také odvislé od dostupnosti samotných špuntů - pokud je objektivně není možné na trhu obstarat, potom výměna možná není.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
jak uvádíme v předešlém příspěvku. Náhradní špunty výrobce nedovede samostatně dodat, proto se omezení vztahuje na celý výrobek. Z vyjádření dTest také plyne, že není možné odstoupit od kupní smlouvy u takových sluchátek ( kde nelze část vkládající se do ucha vyměnit ). Naše stanovisko se nemění. Sluchátka Vám můžeme vrátit dle instrukcí , které Vám kolegyně zaslala v emailu.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
požádal jsem o vyjádření ČOI. Pokud bude jejich stanovisko shodné s názorem dTestu využiji možnosti uhradit poštovné za opětovné zaslání.
Děkuji.