Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den, dne 2.6.2020 jsem přes pobočku Zásilkovny v Kolíně poslal balíček na adresu udanou příjemcem. Poštovné bylo hrazeno přes účet platební kartou. Doručovat měla společnost In-Time, jejichž kurýr nebyl schopen balíček dvakrát doručit a potřetí již příjemce odmítl, protože uběhlo přes 10 dní a stále nic neměl. Požádal sem o vrácení zpět mně, jako odesílateli a obrátil se na Zásilkovnu s žádostí o vrácení poštovného za nedoručenou zásilku. Odpověď přišla v tomto znění, cituji :
Dobrý den,
děkuji za Vás email.
Jelikož proběhlo doručování zásilky, tak bohužel není nárok na vrácení peněz za dopravu zásilky.
Přijměte prosím moji omluvu.
V případě jakýchkoliv nejasností či dotazů se na mne neváhejte obrátit
Platba poštovného
Vrácení částky za platbu poštovného na číslo účtu, ze kterého byla provedena platba. Další vzniklé náklady nejsou.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy). V případě odstoupení od smlouvy má podnikatel povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu za službu a navíc zboží, které měl doručit. V případě řešení situaci jiným způsobem zůstává podnikateli povinnost zboží doručit v souladu s uzavřenou smlouvou.
Pokus o doručování zásilky není sám o sobě bezvadným splněním povinnosti, která plyne ze smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.