Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.2.2020 jsem u podací pošty 684 01 Slavkov u Brna 231 , podal doporučený dopis s dodejkou RR271984011CZ 262,EK,D
27.2.20 0,17 kg; 382260 62, 138 , cena služby 65,- Kč
Doporučený dopis s dodejkou byl určen adresátovi zásilky tj. : (Osobní údaje adresáta byly odstraněny, neboť nemohou být na portálu VašeStížnosti.cz publikovány)
Do dnešního dne, tj. do 24.6.2020 mi podací poštou 684 01 Slavkov u Brna 231 , nejenže nebyla doručena dodejka od doporučeného dopisu ,prokazující dodání a převzetí dopisu, ale ani mi nebyl vrácený zpět uvedený doporučený dopis s vyznačením důvodu jeh nedodání a to v případě, že dopis nebyl adresátem převzat.
JUDr. Habarta Jiří, insolvenční správce
Pod Oborou 812
684 01 Slavkov u Brna
doporučený dopis s dodejkou
Neprodlené dohledání dodejky a její předání uvedenému odesílateli, případně dohledání a vrácení nedoručeného dopisu a teprve naposledy vrácení částky 65,- Kč
Poznámka: dodejka je nutná pro soudní řízení před KS Brno, č.j. : KSBR 47 INS 3878/2013 a pro prokázání skutečnosti, že písemnost - výzva byla dodána
JUDr. Habarta Jiří, insolvenční správce, mob. 777 918 553
Pod Oborou 812, 684 01 Slavkov u Brna
|
Tweet |
V případě, že zásilka nebyla doručena v souladu s uzavřenou smlouvou, je třeba uplatnit reklamaci. Způsob uplatnění a řešení reklamace zakotvuje čl. 40 Poštovních podmínek (https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/a085daea-e843-4885-b60b-af3372319f75).
Ustanovení tohoto článku říká:
"1. Reklamaci podle tohoto článku lze uplatnit v případě služby doporučená zásilka, doporučená slepecká zásilka, cenné psaní nebo cenný balík.
2. Odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že reklamující předloží podací stvrzenku. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Podnik může reklamaci odmítnout v případě, že reklamující nesdělí podniku přesný popis obsahu poštovní zásilky. K námitce odesílatele nebo adresáta, zpochybňující důkazní sílu podpisu jako dokladu o dodání poštovní zásilky pouze z důvodu, že podpis byl získán a uložen prostřednictvím elektronického zařízení, se nepřihlíží.
3. Jestliže se zjistí, že reklamovaná poštovní zásilka byla dodána v souladu s uzavřenou smlouvou, podnik písemně oznámí osobě, jejímž jménem byla reklamace uplatněna (dále jen „reklamující“), kdy a jakým způsobem byla dodána. Je-li reklamujícím odesílatel, který požádal o doplňkovou službu podle článku 17, podnik mu současně předá dodejku, která má náležitosti podle článků 25 až 27. Nepodaří-li se dosáhnout, aby dodejka obsahovala podpis příjemce potvrzující převzetí poštovní zásilky, podnik odesílateli předá kopii dokladu stvrzujícího dodání, má-li ho k dispozici a potvrdí na dodejce, že podpis příjemce na připojené kopii dokladu nahrazuje jeho podpis na dodejce. Byla-li poštovní zásilka dodána zvláštním způsobem podle čl. 32 odst. 3, podnik do dodejky uvede údaj o tom, kdy a jakým způsobem byla dodána.
4. Jestliže se zjistí, že reklamovaná poštovní zásilka byla dodána osobě, která byla podle uzavřené smlouvy oprávněna ji převzít, k dodání však došlo jiným způsobem než podle uzavřené smlouvy nebo až po uplynutí lhůty sjednané ve smlouvě, podnik reklamujícímu písemně oznámí, kdy a jakým způsobem byla poštovní zásilka dodána a k jaké závadě došlo. Je-li reklamujícím odesílatel, který požádal o doplňkovou službu podle článku 17, podnik mu současně předá dodejku, která má náležitosti podle článků 25 až 27. Nepodaří-li se dosáhnout, aby dodejka obsahovala podpis příjemce potvrzující převzetí poštovní zásilky, podnik odesílateli předá kopii dokladu stvrzujícího dodání, má-li ho k dispozici a potvrdí na dodejce, že podpis příjemce na připojené kopii dokladu nahrazuje jeho podpis na dodejce.
5. Jestliže se zjistí, že reklamovaná poštovní zásilka nebyla dodána, bylo s ní však naloženo způsobem, který je v souladu se zákonem o poštovních službách, s jinými zákony a s uzavřenou smlouvou, podnik reklamujícímu písemně oznámí zjištěné údaje.
6. Jestliže se neprokáže, že se reklamovaná poštovní zásilka dostala do dispozice některé z osob, které byly podle uzavřené smlouvy oprávněny ji převzít, přičemž nejde o případ podle odstavce 5 nebo o dodání 41 zvláštním způsobem podle čl. 32 odst. 3, považuje se poštovní zásilka za ztracenou. Podnik tuto skutečnost reklamujícímu písemně oznámí; dále postupuje podle článku 45.
7. Odesílatel může reklamaci dodání dle tohoto článku uplatnit také prostřednictvím webového formuláře podniku. V takovém případě odchylně od ustanovení odst. 1 až 6 tohoto článku platí, že:
a) reklamace bude podnikem přijata pouze za podmínky řádného a úplného vyplnění webového formuláře,
b) při uplatnění reklamace není třeba předkládat originál podací stvrzenky; předložení tohoto originálu je ale podmínkou pro výplatu jakéhokoli nároku na vrácení ceny či náhradu škody,
c) odesílateli, který při podání reklamované poštovní zásilky předložil Zákaznickou kartu České pošty, s.p., nebo odesílateli, který podniku při podání reklamace sdělil svou e-mailovou adresu, může být písemné oznámení o výsledku reklamace, zasláno prostřednictvím elektronické zprávy (e-mail)."
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.