Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
místo nákupu Okay Jihlava,datum koupě 16.11.2013.Nahlášení závady 14.7.2014 důvod:nesuší,zkrat v el.obvodu.Zjištěná závada mechanikem-zanesený výparník po cca 30 cyklech sušení.Závada prý nespadá do záruky proto jsem byl nucen za opravu zaplatit 1791kč.I po této opravě,ale bohužel sušička opět nesuší,zkrat v el.obvodu přetrvává a navíc zůstává voda v odtokovém kanálku + předpoklad opětovného brzkého zanesení výparníku a tím pro mě bohužel opět další investice.Po "odborných" opravách "mechanikem" sušička odvezena po domluvě s prodejcem na prodejnu,kde byla zakoupena k následné opětovné reklamaci.Takže další nekonečné čekání na opravu.
Sušička prádla Electrolux,EDH 3386 PDW,prod.No:916096954/02 ,ser.No:34099742,Type:TC12H63HP
Výměna zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
V tomto případě je důležité vyřešit otázku, zda se jedná o vadu výrobku, nebo o vadu provedené opravy. Pokud se jedná o vadu výrobku, měla by být odstraněna v rámci záruky. Oprávěnost reklamace musí posoudit prodávající.
Co se týká provedené placené opravy, zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava nebo úprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Reklamace zjevných vad by měla být okamžitá. Reklamace skrytých vad musí být uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy se vada projeví, nejpozději do dvou let.
Práva objednatele se liší podle toho, zda vada představuje porušení smlouvy podstatným či nepodstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy zhotovitel věděl nebo musel vědět, že by objednatel smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Při podstatném porušení má objednatel právo na odstranění vady opravou nebo dodáním chybějící věci. Stejně tak má právo na přiměřenou slevu z ceny opravy či úpravy nebo od smlouvy odstoupit. Objednatel musí zvolené právo sdělit zhotoviteli při oznámení vady nebo co nejdříve poté. Provedenou volbu lze měnit jen po dohodě se zhotovitelem. Jestliže objednatel nezvolil právo včas, má stejná práva, jako by šlo o nepodstatné porušení smlouvy, a to právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu. Do uplatnění slevy může zhotovitel vadu odstranit podle své volby, která však nesmí objednateli způsobit nepřiměřené náklady. Jak pro podstatné, tak i nepodstatné porušení platí, že objednatel může odstoupit od smlouvy nebo se dožadovat slevy, pokud zhotovitel neodstraní vadu v přiměřené lhůtě nebo to odmítne.
Vážený pane Procházko,
Vaši stížnost a průběh reklamací jsme důkladně prověřili.
Pro přehlednost shrnu průběh řešení jednotlivých reklamací:
- 14. 7. 2014 jste nahlásil reklamaci autorizovanému servisu - jak uvádíte výše, technik zjistil, že závada se projevila z důvodu zaneseného výparníku. Nejednalo se o záruční vadu, ale o zanedbání údržby výrobku. S Vaším souhlasem provedl servis vyčištění, které bylo zpoplatněno částkou 1791Kč.
- Následně jste kontaktoval naši prodejnu v Jihlavě a byla Vám sjednána další návštěva servisního technika. Ten opět konstatoval, že Vaše sušička nemá vadu a problémy s jejím provozem jsou opět způsobeny nesprávnou údržbou.
- Následně jste 12. 9. 2014 přivezl výrobek na naši prodejnu v Jihlavě s požadavkem na odstoupení od Kupní smlouvy a byla s Vámi sepsána záruční reklamace evidována pod číslem 1033/14090045 s dohodou, že ověříme celý průběh reklamací a vyjádříme se.
- následně 1. 10. 2014 jste se dostavil na naši prodejnu, kde Vám byl výrobek předán a byly Vám vysvětleny všechny závady, které jste nahlásil.
Pro úplnost přikládám jejich výčet i s odpověďmi ze strany výrobce a servisu:
- Problém "nesuší" jednalo se o nedosušení – nejedná se o vadu. Nesprávná identifikace vlhkosti prádla z důvodu znečištěných vnitřních částí sušícího bubnu a především čidla snímání vlhkosti. Příčinnou byly zbytky aviváže. Je tedy doporučeno dávkovat aviváž dle návodu na použití přípravku. Případnou nečistotu je možno jednoduše odstranit vyčištěním - vytřením, vnitřních částí navlhčeným hadrem v octovém roztoku.
- Problém "zůstává voda pod výparníkem" není vadou. Ve spodní části tepelného čerpadla je kondenzační systém, ze kterého je při dané výšce hladiny automaticky odčerpána zkondenzovaná voda do zásobníku. Součástí konstrukce je i labyrint, který lze jednoduše vysvětlit jako přepadový sifon. Proto malé množství vody pod spodním sítkem není vadou.
- Problém "zkrat v elektřině" se neprojevil - proveden kompletní test bezpečnosti, svodového proudu a následně zkušební provoz na firemní chránič.
- Problém "Velmi se zanáší výparník (po 30 chodech )" byla provedena kompletní revize filtračního systému s důrazem na těsnost filtrů. Nebyl zjištěn žádný nedostatek i po provedení tří dlouhých sušících cyklů se zátěží ke znečištění výměníku nedošlo.
Reklamace 1033/14090045 uplatněná dne 12. 9. 2014, byla shledána neoprávněnou a řádně vyřízena dne 1. 10. 2014. U výrobku nebyla zjištěna žádná vada. Reklamované problémy s provozem sušičky byly způsobeny nesprávnou údržbou. Doporučujeme tedy dodržovat zásady správné údržby a čištění, jež jsou popsány v návodu k použití výrobku str. 38 – 41, který je dostupný na webových stránkách výrobce: http://www.electrolux.cz/Support/Manuals/?product=916%20096%20954&modeld=EDH3386PDW
Pro úplnost ještě přikládám fotky, které byly pořízeny autorizovaným servisem.
Věřím, že celá záležitost byla vyřešena k Vaší spokojenosti a že i v budoucnu zůstanete našim spokojeným zákazníkem.
S přáním hezkého dne,
Marek Planeta
Vedoucí oddělení péče o zákazníka
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme.