Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 13.3. jsem měla odjet na lyžařský zájezd do Itálie č. smlouvy 6993600. Zájezd byl zrušen a 24.3. jsem měla podat Žádost o vrácení přeplatku. Od té doby se mnou téměř nekomunikují a jestliže náhodou ano dočkám se pouze lží a falešných slibů. Obchodní podmínky jasně říkají, že mají vracet storna do 14 dnů od zrušení zájezdu.
Vrácení peněz, nejlépe skutečně peněz místo voucheru, protože kdo by chtěl jet s takovými podrazáky
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2533 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může zákazník před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit vždy. V ustanovení § 2536a občanského zákoníku je uvedeno, že při odstoupení od smlouvy pořadatel vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré platby uhrazené zákazníkem nebo v jeho prospěch za zájezd, v případech stanovených zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.
Má-li spotřebitel nárok na vyplacení určité peněžní částky ze strany společnosti, která tak však neučinila ve stanovené lhůtě, má spotřebitel možnost zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.