Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.9.2014 odpoledne můj syn reklamoval kvalitu obuvi, kterou zakoupil dne 24.6.2014. Reklamaci podal osobně v prodejně DEICHMANN-OBUV s.r.o. v NC Paráda Shopping ve Frýdku-Místku.
Obuv již po necelých 3 měsících běžného používání (byla používána i ošetřována podle doporučení prodejce) měla popraskaný a olupující se povrch, a to nejen ve špičkách bot, ale také po stranách.
Pracovnice prodejny po prohlédnutí reklamované obuvi konstatovala, že obuv byla nošena denně, což prý u rekreační obuvi nelze (v informačním letáku prodejce to však uvedeno není) a reklamaci zamítla (do dokladu o koupi dopsala písmeno "Z"). Když se syn dožadoval reklamačního protokolu, odmítla jej vystavit s tím, že to není její povinnost. Nejspíše spoléhala na to, že syn ve svém nízkém věku (18 let) ještě dokonale nezná povinností prodejce při vyřizování reklamace.
Vzhledem k tomu, že jsem se po několika dnech dozvěděla o způsobu, jakým se synem pracovnice prodejny jednala a také proto, že podle § 2161 nového Občanského zákoníku projeví-li se vada věci v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, dostavila jsem se dne 15.9.2014 dopoledne do prodejny ve Frýdku-Místku a znovu jsem se pokusila vadnou obuv reklamovat.
Byla přítomna jiná pracovnice, která si obuv také prohlédla a po mém ujištění, že obuv byla nošena a ošetřována tak, jak bylo doporučeno, konzultovala záležitost s nějakým pracovníkem telefonicky. Poté odmítla mou reklamaci přijmout, což odůvodnila tím, že ona by nám ráda vyšla vstříc (nejspíše poznala, že kvalita obuvi je opravdu pochybná), ale protože reklamaci již dříve zamítla její kolegyně, která nyní nebyla přítomna, ona s tím již nemůže nic dělat.
S jejím sdělením jsem samozřejmě nesouhlasila a požadovala jsem vystavení reklamačního protokolu. To paní Vokounová odmítla s tím, že protokol měla vystavit její kolegyně a je chybou mého syna, že na jeho vystavení netrval.
S politováním musím konstatovat, že s takovým jednáním, kdy prodejce využije neznalosti mladého zákazníka a nedodrží své zákonné povinnosti při vyřizování reklamace, jsem se ještě nesetkala a jako dlouholetého zákazníka firmy DEICHMANN již nemám odvahu zde nakupovat.
Také zvažuji podání podnětu České obchodní inspekci, protože prodejce nedodržel svou zákonnou povinnost vystavit reklamační protokol.
Hana Kokešová
Pánská rekreační obuv 1 713521 1 za 549 Kč
Uznání reklamace, vrácení peněz nebo výměna za bezvadnou obuv stejné účelovosti a ve stejné cenové kategorii
|
Tweet |
Nevystavila-li společnost reklamační protokol se stanovenými údaji, dopustila se dle § 24 odst. 7 písm. t) zákona o ochraně spotřebitele správního deliktu. Doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci. Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost vydat spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Vážená paní Kokešová,
děkujeme za Váš podnět i za Vaši zpětnou vazbu, je pro nás velice důležitá.
Vámi popisovaná záležitost nás velice mrzí. Spokojenost našich zákazníků je pro nás velice důležitá, proto necháme celou záležitost prověřit regionální vedoucí prodeje dané prodejny Deichmann ve Frýdku-Místku, která je přímou nadřízenou dané prodejny.
Pro usnadnění celé komunikace Vás prosíme o sdělení kontaktu na Vás (e-mail či telefonní číslo) na náš e-mail service-cz@deichmann.com.
Předem děkujeme za Váš kontakt.
S přátelským pozdravem
Váš Deichmann tým
Dobrý den,
svou emailovou adresu pro komunikaci v této záležitosti jsem právě teď odeslala na Vámi uvedenou adresu.
Děkuji předem za Vaše vyjádření.
Hana Kokešová
Spotřebitelka nám ke stížnosti sdělila následující:
Děkuji za možnost zveřejnit svůj problém na Vašich stránkách a za Vaši rychlou reakci. Prodejce celou záležitost prošetřil, přiznal pochybení svých pracovnic, mou reklamaci s omluvou uznal a vrátil mi kupní cenu reklamované obuvi. Přeji mnoho úspěchů ve Vaší smysluplné práci. Hana Kokešová
Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.
Hodnocení: