Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 7.2.2020 jsem si rezervoval u výše uvedené firmy auto VW crosstouran. Vozidlo jsem převzal a zaplatil 21.2.2020. Po ujetí asi 1 000 km 12.3.2020 se vyskytla závada na eger ventilu a vozidlo bylo nepojízdné. Probíhala coronavirová krize, Jsem invalidní důchodce a vůz potřebuji a nemohl jsem čekat na otevření pobočky, kde jsem vůz koupil a dal jsem ho opravit sám, oprava 19 708,- Kč. Z reklamačního oddělení mi bylo sděleno, že je to vada, která vychází z předchozího užívání vozidla a nenesou za ní odpovědnost.Při tom je to jasná skrytá závada.
VW crosstouran, RZ: 7AX 1938
Požaduji uhradit náklady na opravu ve výši 19 708,- Kč
|
Tweet |
K vyřízení reklamace je nutné, aby spotřebitel umožnil prodávajícímu posouzení vady. V daném případě je tedy nutné, aby spotřebitel v případě, kdy na vozidle reklamuje vadu, poskytnul součinnost takového charakteru, že přistaví vozidlo a umožní prodávajícímu důkladně vozidlo prohlédnout, vadu zhodnotit a určit nejlepší možný postup řešení, pokud se na vozidle skutečně vykytuje vada.
Jestliže reklamace neproběhla touto formou, potom nelze tvrdit, že bylo vozidlo reklamováno. Jiná situace by byla, kdyby prodávající odmítl dopředu vozidlo k reklamaci přijmout. Potom by porušil povinnost přijmout reklamaci, kterou mu stanovuje § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Vážený pane Balcare,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Vzhledem k tomu, že (jak sám uvádíte) jste reklamaci uplatnil až po provedení opravy, nebylo možné závadu posoudit a reklamace tak byla zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková AAA AUTO,
reklamaci jsem uplatnil v den projevení závady 12.3.2020 a to jak přes reklamační formulář na vašich webových stránkách, tak telefonicky. Následně mi bylo telefonicky sděleno, že musím počkat na otevření pobočky, kde se mnou reklamaci sepíše váš pracovník, v době cokrize nikdo nemohl vědět, kdy otevřete. Přitom prodej aut přes internet jste provozovali dál, to vám nevadilo.(auto vám prodáme, reklamace nepřijímáme). Jsem invalidní důchodce a auto potřebuji každodenně a proto jsem nemohl čekat a nechal auto opravit. Po opravě jsem předal fakturu za opravu na pobočce v Sokolově 10.5.2020. 18.5.2020 přišla poštou odpověď na reklamaci, že reklamaci neuznáváte z důvodu, že některé součástky mohou být u konce své životnosti (v příloze). (To znamená, že reklamace byla přijata k řešení). Motor a jeho součásti mají delší životnost než 180 tis. Km. Očekávám z vaší strany kladné řešení reklamace, jinak budu celou záležitost medializovat-chování vaší společnosti v době coronakrize k reklamacím a invalidním důchodcům-a následně ji předám svému právnímu zástupci.
S pozdravem
R. Balcar
Z přiloženého protokolu vyplývá, přesně to, co uvádí spotřebitel, nikoliv že uplatnil reklamaci až po provedení opravy. Vzhledem ke specifické situaci, která probíhala v minulých měsících, a ke specifické situaci spotřebitele, bylo zvoleno možná ne zcela standardní řešení. To však nic nemění na tom, že i při koupi použité věci platí § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který uvádí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (tzv. "vyvratitelná domněnka vadnosti zboží"). Vada se přitom v tomto případě projevila necelý měsíc od převzetí věci.
Vzhledem k tomu, že v době provedení závady ji nebylo vzhledem k okolnostem možné s prodávajícím fyzicky řešit, ale spotřebitel vůz potřeboval k zajišťování základních potřeb (bez automobilu v době mimořádných opatření byl náročný i jen nákup běžných potravin), žádáme společnost o pochopení a vstřícný přístup.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Vážený pane Balcare,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Týden uběhl a AAA Auto se neozvalo.
Vážený pane Balcare,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, je to již 14 dní a domluvené peníze ještě nedoraili.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Vážený pane Balcare,
Vaši záležitost jsem znovu prověřila s kolegy z reklamačního oddělení a mám informaci, že peníze Vám již byly odeslány. Věřím, že je tak již vše vyřešeno.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Díky, peníze již dorazily. Tímto děkuji týmu Détestu za účinou pomoc, sám bych to nezvládl, ještě jednou velký dík. R. Balcar