Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43349Neuskutečněná dovolená

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2020, před 5 lety

Milan Zelený

Znění stížnosti

Dobrý den,

v lednu 2020 jsme si vybrali dovolenou do Egyptu s odletem 30.4.2020.
20.1.2020 jsme na tuto dovolenou složili zálohu 13.940,- Kč. Dne 13.3.2020 nám přišlo upozornění, že do 20.3.2020 musíme doplatit zbytek dovolené.
Proto jsme 19.3.2020 volali do cestovní kanceláře jak to bude? Jestli odletíme? A jak to bude s penězi když se nikam nepojede.
Na to nám slíbili, že jestli týden před odletem bude jasné, že se nikam nepoletí peníze nám automaticky vrátí.Proto jsme 19.3.2020 zaplatili doplatek na dovolenou 32.526,- Kč.Za tři dny na to vláda vyhlásila zákaz vycházení.
8.4.2020 nám Exim tours oznámil, že se zájezd ruší. A že nám pošlou Voucher jak jim to vláda zařídila.
Kontaktovali jsme svého prodejce, že zájezd objednala paní která je rodičovské dovolené, že sami máme problémy, protože kvůli nařízení vlády nemůžeme provozovat svoji živnost a dotázali se jestli je možnost vrácení peněz.
Na toto nám nám bylo odpověděno, že nás budou informovat písemně.
Dne 30.4.2020 jsme opět volali do cestovní kanceláře,že už neplatí zákaz vycestovat a že dnes na dovolenou klidně poletíme.
Paní v Eximu se divila proč voláme ohledně zrušeného zájezdu. Byla rozčarovaná z toho, že nás do dnešního dne nikdo nekontaktoval. Přislíbila nápravu, a že nám do týdne slíbený Voucher musí přijít.
Minulý týden 12.6.2020 jsme opět volali do CK, že nic nepřišlo. Že chceme tuto věc dořešit, abychom mohli letos o prázdninách někam jet.Že další volné peníze už nemáme a že si nebudeme půjčovat další peníze, když jsme vlastně půjčili peníze mi jim.
Paní se nám v telefonu vysmála, že ví že chceme peníze. Že za měsíc už manželka na rodičovské nebude....... a jinak je v řešení tak si počkejte


Produkt

132059039


Požadované řešení

Chci, aby se začalo konečně něco dít.
Chceme si o prázdninách odpočinout a později jet už nemůžeme poněvadž dcera jde 1.9.2020 do první třídy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 16:40, před 4 lety

V řešené věci došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany pořadatele, a to v režimu § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník., tedy z důvodu mimořádných a nezvladatelných okolností (kupř. pandemie).

K 24. dubnu 2020 vešel v účinnost zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu ("lex voucher"). Tento zákon stanoví, že pokud dojde v období od 20. února do 31. srpna 2020 ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit spotřebiteli poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu.

V ustanovení § 5 daného zákona je osobám na rodičovské dovolené dána možnost odmítnout poukaz na zájezd oznámením pořadateli. Zákazník je současně povinen pořadateli vrátit vydaný poukaz na zájezd.

Vydání peněžních prostředků po odmítnutí poukazu je nutné provést bez zbytečného odkladu. Pokud je společnost již delší dobu stále nečinná, je tento požadavek zjevně porušen.

Nereaguje-li cestovní kancelář na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že cestovní kancelář nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky (popř. kupní cenu ve formě voucheru) v přiměřené době, je možné ji vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 11:13, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.