Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 28. 2. 2020 jsem podepsal se zaměstnancem pobočky Sconto Stodůlky panem J. Š. kupní smlouvu ke kuchyni na míru se spotřebiči v ceně 210 865 Kč. Během montáže dne 4. 6. 2020 byly zjištěny dva problémy: 1. Vestavné koše se nevejdou pod úsporný dřezový sifon. 2. Nešla zapojit digestoř vzhledem k nedostatku místa mezi elektrickou zásuvkou a motorem digestoře, přestože kuchyň osobně zaměřoval pan J. Š.. Na místě byl s pracovníky montážní firmy sepsán reklamační protokol. Také jsem panu J. Š. zaslal několik e-mailů a pokoušel se dovolat, avšak pan J. Š. ani nikdo jiný z kuchyňského studia nereaguje a nekomunikuje se mnou. Dne 14. 6. jsem se dozvěděl, že Sconto bez mého vědomí reklamovalo u dodavatele nedodaný úsporný dřezový sifon. Tento však dodaný byl a přesto se pod něj koše nevejdou. Dne 14. 6. jsem zaslal písemnou stížnost do sídla firmy Sconto společně s žádostí o slevu z prodlení ve výši 3162 Kč, neboť naskladnění kuchyně mi bylo sděleno ve 22. týdnu, zatímco dle smlouvy měla být dodána v 17. týdnu. Dne 19. 6. se mi po opakované urgenci ozvalo reklamační oddělení s omluvou a nespecifikovanou nabídkou kompenzace. Od té doby se mi však opět nikdo neozval.
Kuchyně na míru Nobilia se spotřebiči a montáží
1. Proplacení slevy z prodlení ve výši 3162 Kč (dle obchodních podmínek je nárok na slevu 0,3 % za každý započatý týden prodlení)
2. Zaměření a objednání jiných vestavných košů
3. Proplacení rozdílu ceny košů
4. Opětovné zajištění montážní firmy pro dokončení montáže digestoře, košů, horního zakrytí skříněk a jejich dorovnání. Posun elektrické zásuvky digestoře jsem již provedl na své vlastní náklady.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)]. Pokud je sjednána kompenzace ve formě slevy, lze pochopitelně požadovat poskytnutí slevy dle dojednaných podmínek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
reklamace je již vzhledem k uplynulé době mezi podáním zákazníka a reakcí dtestu prakticky vyřešena, čeká se už "jen" na dodání lišty. Se zákazníkem se i dohodneme na konečné kompenzaci za komplikace.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Chybějící lišta byla dodána a namontována, dále společnost Sconto proplatila kompenzaci. Reklamace je tedy uzavřena.