Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#43351Zpětný odběr TV

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2020, před 5 lety

Vlastimil Miler

Znění stížnosti

Dobrý den,
21.6. jsem zakoupil novou TV, staré jsem se chtěl zbavit a nechat odvést zpětným odběrem. Jenže v eshopu to nelze zvolit. Tak jsem se obrátil na zákaznickou linku, to nepomohlo. Pouze jsem získal vyjádření, že se zpětně odváží pouze nadrozměrné výrobky. Ale i pro mě, stará TV vážící 20 kg s rozměrem 109 cm, je nad mé fyzické schopnosti dopravit na prodejnu.


Požadované řešení

zajištění odvozu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2020 15:42, před 4 lety

Zpětný odběr elektrozařízení upravuje § 37k zákona č. 15/2001 Sb., o odpadech.

Dle § 37k odst. 4 zákona o odpadech: "Poslední prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech zajistí, aby konečný uživatel měl možnost při nákupu elektrozařízení bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení, a to ve stejném počtu kusů prodávaného elektrozařízení podobného typu a použití,"

Spotřebitel má tedy nárok odevzdat starou televizi v místě, kam mu byla nová televize dodána. Pokud prodávající nezajistí odběr dle zákona o odpadech, jedná se o přestupek dle § 66 odst. 3 písm. g zákona o odpadech, za který může Česká inspekce životního prostředí udělit prodávajícímu sankci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.8.2020 18:11, před 4 lety

Dobrý den,

velice se omlouvám za vzniklou situaci. Mrzí mne, že jste se setkal s takto nepříjemnou situaci. Eviduji, že jsme pro Vás svoz starého spotřebiče dodatečně zajistili a ke kterému již také došlo.

Pevně věřím, že je tímto vše v pořádku a k Vaší spokojenosti.

Přeji hezký den,
Andrea, péče o zákazníky, Alza.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.8.2020 18:37, před 4 lety


Vlastimil Miler

Hodnocení:

Komentář: strasny peripetie, telefonovani, mailovani, jeden nevi co byla dohoda s predchozim...