Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43355Neuskutečněný zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2020, před 5 lety

Jan Kautman

Znění stížnosti

Dobrý den, přes spol. Invia, jsme si koupili zájezd do Maďarska (s vlastní dopravou), který se neuskutečnil (termín duben 2020) z důvodu pandemie. Od té doby se snažíme s Invií domluvit jak nás bude kompenzovat za neuskutečněný zájezd, nejprve jsme mysleli, že máme nárok na Lex Voucher, tak jsme volali do pořádající CK Bena tour, kde nám sdělili, že máme objednánu pouze jednu službu (ubytování) tak se na nás Lex Voucher nevztahuje a že jim Invia za náš zájezd nezaplatila. Tak jsem se znovu obrátili na Invii a chtěli jsme po nich písemné vyjádření, jak nás budou kompenzovat, zda vrátí peníze nebo vystaví voucher, bohužel to vždy dopadne, že od nich zavolá někdo nekompetentní a dělá, že neví o co jde, naposledy nám bylo řečeno, že na vystvení voucheru mají čas a dále věc neřeší.
Chtěl bych se zeptat, jaké máme nároky jak situaci nejlépe řešit, případně kam se můžeme se stížností obrátit (ČOI?) a zda se tím vůbec někdo bude zabývat.
Děkuji mnohokrát.
Adéla Kautmanová


Produkt

Maďarské termální lázně - 2020 - obj. č. 6975552


Požadované řešení

vrácení peněz, vystavení voucheru


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2020 09:20, před 4 lety

Zájezdem je soubor alespoň dvou různých typů služeb cestovního ruchu podle § 1a zákona č. 159/1999 Sb., o o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Bylo-li sjednáno poskytnutí pouze ubytování, není možné tuto smlouvu kvalifikovat jako smlouvu o zájezdu (k tomu viz i § 2521 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), proto se ani úprava vztahující se k poskytování zájezdu na tento vztah neuplatní.

Bylo-li sjednáno v rámci poskytování služeb pouze poskytnutí ubytování v jiné zemi, do které nebylo možné se kvůli opatřením dostat, přičemž dopravu si na vlastní odpovědnost zajišťoval spotřebitel, není poskytovatel ubytování za vzniklý stav odpovědný. K jeho povinnosti patří totiž "jen" odevzdat ubytovanému ubytovací prostor ve stavu způsobilém pro řádné užívání a zajistit mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním. Nemožnost vycestovat je tedy překážkou na straně spotřebitele, který nemohl ve sjednaném termínu nastoupit do daného ubytovacího zařízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2020 22:50, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.