Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 10.5.2016 jsem si zakoupila u společnosti OKAY s.r.o. televizor SG a k tomu si připlatila nabízenou prodlouženou záruku na další dva roky, celkem tedy 4 roky (prodloužená záruka slibuje provedení opravy přibližně do 40ti dnů, případně na vyplacení časové ceny, pokud by oprava nebyla možná). Dne 5.1.2020 jsem uplatnila reklamaci zboží, která byla vyřízena dle vyjádření prodávajícího opravou a byla mi v únoru předána. Po zapnutí televizoru doma jsem však zjistila, že závada dále trvá a opět jsem televizor odvezla k reklamaci na prodejně 1033. Dne 11.2.2020 byla tedy reklamace ještě v trvání prodloužené záruky opakovaně uplatněna s č. dokladu prodejny 511503266. Od té doby však uplynuly 4,5 měsíce a já stále nemám ani opravenou televizi, ani případně 70% z kupní ceny. S prodejnou jsem opakovaně jednala osobně, psali jsme i stížnost, ale bez jakéhokoliv řešení, televizor stále nemáme a komunikovat už se mnou nikdo ani nechce a odkazují mne na řešení soudem.
Televizor SG-FHD, 80cm č. artiklu UE32J5502, výr. číslo 0bfb3heh301407j
Předání opravené televize. Pokud televizi opravit nelze, alespoň slibovanou časovou cenu výrobku ve výši 70% z kupní ceny.
|
Tweet |
Pokud byla sjednána smluvní záruka, která jde nad rámec zákonné záruky, bude rozhodné, jaké podmínky byly sjednány. Podmínky Okay prodloužené záruky (dostupné zde: https://www.okay.cz/db/wysiwyg/Slu%C5%BEby/podminkyOkayprodlouzenezarukyFOCZ.pdf) uvádějí ke lhůtě k odstranění vady následující: "V PZ není stanovena lhůta k odstranění vady, která by Zákazníka opravňovala k odstoupení od kupní smlouvy nebo smlouvy o PZ, ale uplatnění práv z PZ bude vyřízeno v co nejkratší době v závislosti na druhu výrobku a závadě, přibližně do 40 pracovních dnů od data předání vadného výrobku na prodejnu OKAY v České republice.PZ se neprodlužuje o dobu potřebnou k vyřízení reklamované závady."
Lhůta 40 pracovních dnů odpovídá přibližně dvěma měsícům, což by měla být adekvátní doba k odstranění vady, jelikož reklamaci v době trvání zákonné záruky je nutné vyřešit během 30 kalendářních dnů, tj. jednoho měsíce.
Jelikož se dle vyjádření spotřebitelky jedná o tutéž vadu, pro kterou byla reklamace v prodloužené záruce již jednou uznána, mělo by být přistoupeno k jednomu ze dvou plnění uvedených v podmínkách (tj. oprava nebo vrácení tzv. Časové ceny), což je přesně to, co spotřebitelka požaduje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.