Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Před vánoci jsem na prodejně v Kyjově zakoupil pro dceru Hoverboard. Před létem ho chtěla dcera vyzkoušet, ale nefungoval. Tuto vadu jsem reklamoval dne 18.5.2020 a žádal o opravu. Dne 22.6.2020, tedy 35 kalendářních dnů od vytknutí vady, jsem volal na prodejnu, abych se dotázal, kdy bude hoverboard spravený a servisní technik mi řekl, že možná za dva týdny. To už se mi zdálo moc a tak jsem mu řekl, že odstoupím od smlouvy a budu žádat vrácení peněz. Ten mi ale řekl, že mi peníze nevrátí, že musím čekat a pak mi třeba nabídnou 10% slevu na další nákup. Dne 25.6.2020 tedy 39 kalendářních dnů, jsem se dostavil osobně na pobočku v Kyjově a žádal jsem odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Servisní technik i vedoucí prodejny mou žádost odmítli s tím, že prostě musím čekat, až hoverboard dorazí z opravy a pak, že mi můžou vrátit peníze. Což je ale v rozporu s občanským zákoníkem o ochraně spotřebitele.
Hoverboard HECHT5126COMIC
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Rojku,
centrálním servisem byla potvrzena prodleva v servisní zakázce, která byla způsobena pozdním dodáním náhradního dílu našim dodavatelem. Centrální servis proto Váš požadavek na odstoupení od kupní smlouvy uznal a byl Vám na vystaven dobropis ve výši kupní ceny. Rád bych se Vám za tuti komplikaci omluvil.
S pozdravem P. Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji, ale spokojen s řešením této reklamace bych byl tehdy, když by byla vyřešena po mé první návštěvě. Odmítnutí uznání odstoupení od smlouvy arogantním vedoucím na kyjovské pobočce a také servisním technikem následovala má další cesta do Kyjova předat další odstoupení od smlouvy. Pak následovala další návštěva, kdy jsem měl podepsat váš formulář. pak mi poštou ještě přišel další dokument na podepsání a do dnes nemám své peníze zpět. Doufám, že už jsou na cestě. Takže po 35 dnech, kdy jsem čekal na vyřízení reklamace a pak teda odstupoval od smlouvy jsem musel 3x na pobočku, psát emaily a volat na ČOI, psát na DTEST, podepisovat 3 dokumenty. Myslím si, že šlo vše vyřešit jednou návštěvou. Problém je také, že se do společnosti dá jen stěří dovolat. Volal jsem asi 10x a ani jednou se mi to nepodařilo. Na emaily také neodpovídají. Až teď. Díky dTestu za pomoc:-)