Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
22.6. kolem 14:00 jsme byli na samoobslužné automyčce v Karlových Varech na adrese Jáchymovská s autem náležícím společnosti BELANDR adv. Group s.r.o., registrační značka 4К3 8336. Po vhození mince 20 Kč automatický vysavač fungoval, stejně jako po vhození mince 10 Kč. Když jsem ale vhodil minci 50 Kč, vysavač se nezapl a peníze mi nebyly vráceny. Žádné varovné označení o tom, že se tato mince vhazovat nesmí, nikde nebylo. Opakované pokusy zavolat na tel. číslo, uvedené na cedulce, nebyly úspěšní. Přes datovou schránku požádal jsem provozovatele CIREN s.r.o. o zkontrolování situace a vrácení peněz za zaplacenou, ale neprovedenou službu. Dosud žádnou oficiální odpověď jsem nedostal. Jenom napsal mi v PM pan Müller, zeptal na bankovní spojení a slíbil, že peníze už mi odeslal na můj účet, což pravda není.
vrácení peněz za zaplacenou, ale neprovedenou službu
|
Tweet |
Ze zaslané stížnosti není zcela zřejmé, zda se jedná o spotřebitelský právní vztah, nebo o vztah mezi dvěma podnikateli. Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Následující odpověď platí pro situaci, kdy se jedná o spotřebitelský právní vztah, smlouva mezi dvěma podnikateli by na portálu nemohla být řešena.
Automat by měl být řádně opatřen informací, jaké mince do něj lze vhodit. Pokud spotřebitelka vhodila do automatu minci a služba jí nebyla poskytnuta, jedná se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. V takovém případě je společnost povinna spotřebitelce částku vydat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.