Společnost


Form Factory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43382Chování společnosti FF, s. r. o. v době a po koronavirové krizi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.06.2020, před 5 lety

Alexandra Fischerová

Znění stížnosti

Od 27. dubna jsou otevřena fitness (zavřené šatny a sprchy, cvičení s rouškou), zavřené wellness
25. května oficiální otevření všech fitness - Volala jsem do FF, kde mám členství (podepsala jsem 799,-/měs. za neomezený vstup do wellness i fitness i skupinových lekcí. Paní mi oznámila, že za celou korona krizi členství nepozastavili, nahradí 45 dní (od 13. března do 25. května je to 72 dní, co nebyla fitness otevřená standardně) a mají za mnou pohledávku přes 2800 korun. Právě po tomto telefonátu jsem si všimla, že ve smlouvě nejsou definované služby, které FF, s. r. o. poskytuje, je tam stručně napsáno jen "služby". To mi přijde velmi nefér ke VŠEM členům, kteří smlouvu podepsali. Ale hlavně ke členům, kteří stejně jako já, uzavřeli smlouvu na rok těsně před korona krizí (já podepsala smlouvu 4. února).


Produkt

Mám smlouvu na 12 měsíční členství se závazkem za 799,-/měs. fitness+wellness+skupinová cvičení


Požadované řešení

Myslím, že by bylo fér nahradit všem členům celých 72 dnů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 16:08, před 4 lety

Návštěvní řád Form Factory (https://www.formfactory.cz/wp-content/uploads/2020/02/navstevni_rad.pdf) uvádí v čl. II., bodu 2. Služby a zařízení, že společnost poskytuje následující služby: posilovna a kardio zóna; skupinové lekce; sauna, pára; solárium; vířivka; bazén; šatny, sprchy; služby osobního trenéra; masáže, manikúra, pedikúra, kosmetika.

Všeobecné obchodní podmínky společnosti (https://www.formfactory.cz/wp-content/uploads/2020/02/ff_vop_cz_2019-12.pdf) uvádějí k definici služeb v čl. I., bodu 3. následující: "Službami poskytovanými Společností se všeobecně rozumí umožnění přístupu do prostor Klubu (Klubů) a k jejich vybavení za účelem cvičení, pořádání různých typů lekcí a dalších sportovních aktivit, a to (v relevantních případech) s vedením instruktora, poskytování relaxačních služeb (v relevantních případech) a případně poskytování dalších placených služeb, např. osobního tréninku, masáží, revitalizačních a kosmetických služeb apod. (dále jen „Služby“). Nejedná se o úplný výčet všech Služeb; jejich úplný seznam plně podléhá uvážení Společnosti. Společnost je oprávněna seznam Služeb jednostranně průběžně upravovat. Rozsah Služeb se může v jednotlivých Klubech lišit. Dojde-li k přerušení v poskytování určité Služby na dobu, která v úhrnu nepřesáhne 30 dní v kalendářním roce, nemá Člen nárok na kompenzaci. Služby v každém Klubu také podléhají aktuální dostupnosti a kapacitě."

To by v podstatě znamenalo, že společnost může libovolně v průběhu trvání smluvního vztahu (členství) rozhodovat o tom, jaké služby jsou poskytovány a jaké ne, tzn. volně měnit základní náležitosti smlouvy. Takové ujednání je nutné vyhodnotit jako zakázané dle § 1814 písm. g) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Zvláště se zakazují ujednání, která (...) dovolují podnikateli, aby ze své vůle změnil práva či povinnosti stran, (...)"

Takové ujednání by potom v praxi naprosto znemožňovalo reklamovat, že nějaká služba byla nedostupná z důvodů na straně poskytovatele. Jednoduše by se po dobu nedostupnosti vyčlenila z poskytovaných služeb a spotřebitel by neměl žádná práva z vadného plnění. Něco takového je rovněž nepřístupné.

Pokud tedy bylo členství pořizováno s nějakým "standardním" rozsahem služeb, je takový rozsah součástí smlouvy, a pokud jej není možné poskytnout, je důvodné požadovat řešení vzniklé situace. Jestliže si mimořádná situace vyžádala omezení služeb, mělo by to mít za následek adekvátní snížení ceny členství, protože při neposkytnutí, resp. omezeném poskytnutí služby, je platba za to, co nebylo poskytováno, tzv. bezdůvodným obohacením na straně společnosti. Povinnost vydat spotřebiteli bezdůvodné obohacení potom vyplývá z § 2991 odst. 1 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2020 14:26, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.