Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#43384Ukončení smlouvy na dobu určitou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.06.2020, před 5 lety

Margita Musilová Cerovská

Znění stížnosti

Dobrý den, dnes jsme telefonicky na callcentru mobilního operátora O2 CZ a.s. nahlásili ukončení smlouvy o poskytování mobilních datových služeb, ke dni 4.7.2020. Smlouva na dobu určitou nám končí dne 4.7.2020, tudíž jsme chtěli u operátora O2 tuto skutečnost potvrdit, a také jsme odmítli automatické načtení nového dalšího zúčtovacího období od 5.7.2020. Prostě chceme již definitivně odejít od O2. Přesto nám v O2 sdělili, s arogancí a držím jednanim jim vlastním, že musíme podat výpověď nejméně 30 dní předem. V této výpovědní lhůtě 30 dní musíme , i přes náš projevený nezájem a nesouhlas, dále využívat a zaplatit nový měsíc telekomunikačních služeb.
Na náš dotaz na callcentru O2 začátkem června 2020 ohledně ukončení smlouvy nám sdělili, že stačí potvrdit a ukončit smlouvu na dobu určitou jen týden předem.
Prosíme vás o odbornou radu, zda má mobilní operátor O2 právo nás nutit využívat jejich produkty i po skončení smlouvy na dobu určitou, a zda platí 30 dní výpovědní lhůta pro smlouvu na dobu určitou??
Velice děkuji
Musil Karel, Ústí nad Labem


Produkt

Smlouva na dobu určitou na poskytování telekomunikačních služeb - končí dne 4.7.2020.


Požadované řešení

Nechceme již žádné další služby od O2 po 4.7.2020.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2020 10:47, před 5 lety

Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Výpověď se dále bude řídit uzavřenou smlouvou, kde musí být mimo jiné uvedena také výpovědní doba. Délka výpovědní doby by měla být upravena ve všeobecných obchodních podmínkách, se kterými spotřebitel při uzavírání smlouvy vyslovil souhlas.

Případně je možné se domluvit na ukončení smlouvy dohodou, podmínky tohoto ukončení budou stanoveny v dohodě samotné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.6.2020 12:28, před 5 lety

Dobrý den,

každá smlouva je u nás sjednávaná na dobu neurčitou. Na dobu určitou se sjednávají speciální podmínky nebo závazek. Při výpovědi smlouvy je počítaná měsíční výpovědní lhůta od okamžiku podání žádosti o zrušení. V tomto období jsou služby plně funkční, stejně tak jsou i účtované.

S pozdravem

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.6.2020 18:26, před 5 lety


Margita Musilová Cerovská

Dobrý den, děkujeme za vaši odpověď. Ovšem stále není vyřešena otázka za jakých podmínek má korektně skončit náš závazek na odebírání telekomunikačních služeb a k tomu zvýhodněná cena tabletu. Podle smlouvy jsme sjednali s O2 závazek na 24 měsíců, a toto období končí 04.7.2020, jak jsem již vysvětloval v původnim dotazu. Ve smlouvě je uveden "zákaz autoprolongace". Jestliže má spotřebitel sjednanou smlouvu nebo závazek na dobu určitou, pak toto ujednání končí posledním dnem uvedeným ve smlouvě. Spotřebitel nesmí být nucen proti své vůli k dalšímu nežádoucímu smluvnímu vztahu a poplatkům. Přesto nás firma O2 nutí pokračovat na další měsíční využívání telekomunikačních služeb formou výpovědní doby.
Žádnou výpověď jsme nežádali, protože je v tomto případě bezpředmětná. Pouze jsme chtěli upozornit a připomenout, aby nedošlo k autoprolongaci.
S pozdravem
Musil Karel
Ústí nad Labem

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2020 12:50, před 5 lety

V tomto konkrétním případě je relevantní § 63 odst. 1 zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, který stanoví: "Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující veřejnou komunikační síť je povinen informovat spotřebitele způsobem, který si zvolil pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy sjednané na dobu určitou, o blížícím se ukončení smlouvy a o možnostech jejího prodloužení. Pokud účastník neudělí svůj prokazatelný souhlas s prodloužením smlouvy na dobu určitou, přechází smlouva ve smlouvu na dobu neurčitou."

Pokud tedy byla skutečně uzavřena smlouva na dobu určitou, potom by přešla na dobu neurčitou, pokud by spotřebitel/ka nijak nereagoval/a. Jestliže ale potvrdil/a ukončení dle pokynů zaměstnance společnosti, pak by mělo dojít k ukončení smluvního vztahu ke dni vypršení smlouvy na dobu určitou. V situaci, pokud byla uzavřena smlouva na dobu neurčitou, je nutný postup dle informací od společnosti.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.7.2020 14:15, před 5 lety

Zdravím,

k autoprolongaci nedojde právě proto, že jsme přijali od vás výpověď. Ať už v případě platného závazku či nikoliv, vždy je platná výpovědní lhůta jeden měsíc od okamžiku podání žádosti o zrušení. Vzhledem k přijetí žádosti k 26. 6. bude služba zrušena k 26. 7. 2020.

S přáním hezkého dne

Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2020 15:43, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2020 13:14, před 4 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.