Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 30.5.2020 jsem předala k reklamaci mobilní telefon Xiaomi Redmi 7A LTE GB32 gradientí modrá.Zakoupený 18.1.2020.Při předání k reklamaci jsem popsala závadu nefunkční displej,na napájení reaguje led indikace,ale displej se nerosvítí.Dne 21.6.2020 jsem si vyzvedla na prodejně neopravený mobilní telefon.V servisním protokolu bylo uvedeno zařízení bylo vráceno bez opravy.Níže v tomto protokolu bylo zamítnutý - uvedená závada se neprojevila,mechanické poškození.
Mobilní telefon Xiaomi Redmi 7 A LTE 32GB gradientní modrá.Produkt: XI 196c3,seriové číslo:868950040084946 technik p.Cuc na prodejně napsal kontak ověřen,sn ověřeno,displej a obraz nelze ověřit,zařízení reaguje na napájení,škrábance na zadní straně i krycím sklíčku,zadního fotoaparátu,drobné nečistoty,slot na sim kartu a sd kartu prázný.Viditelné mechanické/ a jiné poškození: ne
Jelikož jsem samoživitelka,s 13 letým synem s minimální mzdou,za telefon jsem platila 2.799 kč,je tato suma pro mě veliká,byla bych ráda kdyby mě byl mobilní telefon opraven nebo vyměnen,po případě vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.