Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
1) Včera mi nefungovalo dobíjení kreditu.
2) Dnes mi propadlo několik stovek kreditu.
3) V O2 nejsou ochotni ani k základnímu, alespoň symbolickému obchodnímu gestu, na lince argumentují obchodními podmínkami a 5 SMS které mi údajně odeslali. Reálně mi přišla jen jedna (včera)
O2 předplacená karta
Vrácení propadnutého kreditu, klidně s omezenou platností
|
Tweet |
Dle názoru Českého telekomunikačního úřadu nelze skutečnost, že účastník nevyužije dobitý kredit přičíst k tíži operátora. Ujednání o expiraci kreditu však musí být v obchodních podmínkách přesně a srozumitelně formulováno. Doba, po kterou by bylo nutné spotřebovat také nemůže být nepřiměřeně krátká.
Pokud by bylo zaslání upozornění prostřednictvím textové zprávy podmínkou pro expiraci kreditu, musela by společnost prokázat, že textové zprávy odeslala. Bude tedy záležet na tom, jaké smluvní podmínky byly mezi stranami sjednány.
Vážený pane Nováku,
rádi bychom potvrdili, že služby předplacené O2 karty je možné využívat pouze po předplacení hodnoty služeb elektronických komunikací, přičemž tato hodnota je vyjádřena určitou dobitou částkou („kredit“). Kredit představuje objem služeb, které je možné čerpat po dobu trvání smluvního vztahu, resp. platnosti kreditu.
Předplacené služby elektronických komunikací je pak možné využít pouze dobu trvání smluvního vztahu. Stejně jako v celé řadě dalších případů je platnost předplaceného objemu služeb časově omezena (jako např. vstupenky do divadel, kin, na výstavy, aj. tzv. „permanentky“ na sjezdovky, stejně tak omezenou platnost stravovacích kupónů Sodexo atd.).
Je-li kredit během smluvního vztahu spotřebován, je právo účastníka využít kredit zkonzumováno. Po ukončení smluvního vztahu však právo účastníka využít kredit k využití služeb elektronických komunikací bez dalšího zanikne.
Rádi bychom Vás ujistili, že otázkou časově ohraničené platnosti poukázek, jednotek či jinak vyjádřených kreditů se již soudy, včetně Nejvyššího soudu, zabývaly, a to i s ohledem na přiměřenost podmínek pro spotřebitele. Časově omezená možnost využít určité (již zakoupené či jinak předplacené) služby či právo je však v řadě oblastí poskytování služeb zcela běžnou podmínkou a nelze ji ani podřadit pod druh ujednání, které by v rozporu s požadavkem dobré víry znamenala k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu (jak stanoví právní předpisy).
Je výhradně na účastníkovi, jak s kreditem naloží. Samo časové omezení možnosti využít předplacený objem služeb elektronických komunikací (kredit) není způsobilé přivodit spotřebiteli újmu.
Nevyužitím kreditu nevzniká vůči společnosti O2 Czech Republic a.s. jakýkoli nárok, a to ani z titulu bezdůvodného obohacení.
Účastníky, kterých se týká možnost vypršení platnosti kreditu, včas na tuto skutečnost informujeme formou několika SMS. Tyto SMS byly zasílány i na Vaše telefonní číslo od 31. 5. 2020. Jelikož však k dobití nedošlo, kredit propadl v souladu s platnými podmínkami, které naleznete na www.o2.cz.
Věříme, že jsme důvody uvedli korektním a vyčerpávajícím způsobem.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.