Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 16 |
Letecký zájezd do Řecka na druhou polovinu srpna 2020 objednán v únoru, zaplacena záloha. CK na konci června odstupuje od smlouvy dle § 2536 zákona 89/2012 Sb. OZ a nabízí poukaz ve výši záloh dle § 4 zákona 185/2020 Sb. Zájezd však nadále nabízí, za vyšší cenu.
https://www.cedok.cz/dovolena/recko/rhodos/hotel-delfinia,RHO2DEL.html?child_age%5B%5D=29.06.2015&child_age%5B%5D=16.08.2012&ofr_id=6534f62925feef661da9e14f783f8139f5e394c9d20a7bd5cbedc860c8446fdf&adults=2&childs=2
Umožnění doplatit a nastoupit zájezd dle původní nabídky, nabídnout v termínu minimálně stejně kvalitní zájezd či navrátit peníze ze záloh.
|
Tweet |
Pokud cestovní kancelář chce využít možnost, kterou nabízí zák. č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, musí dojít dle § 3 odst. 1 tohoto zákona k odstoupení od smlouvy o zájezdu podle § 2535 nebo § 2536 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku. Ust. § 2536 odst. 1 písm. b) potom stanoví, že cestovní kancelář může odstoupit od smlouvy, pokud jí v plnění závazku brání nevyhnutelné a mimořádné okolnosti (např. probíhající pandemie či živelná pohroma) a zrušení zájezdu oznámila zákazníkovi bez zbytečného odkladu ještě před zahájením zájezdu.
V situaci, kdy je zájezd dále nabízen, výše uvedené podmínky pro odstoupení zjevně naplněny nebyly, takže takový postup není ze strany cestovní kanceláře možný.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.