Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.8.2014 jsem reklamoval tablet. Poslední den lhůty, 15.9.2014 jsem volal prodejci ohledně stavu reklamace, jelikož mi přišel email, že tablet přijali do opravy v Příbrami (13:30:00), v tento moment na webu byla již informace, že tablet byl vrácen zákazníkovi 15.9.2014 a ve vyjádření servisu výrobce, že reklamace nebyla uznána z důvodu založení externí reklamace. Telefonicky mi bylo sděleno, že buď mi bude večer zaslán opravený tablet nebo vráceny peníze, jelikož je poslední den lhůty. Následně přišlo z czc z Příbrami mail o dokončení opravy (14:34:00). Po opětovném telefonátu mi bylo sděleno, že tablet bude večer odeslán a v úterý (16.9.2014) ho obdržím. Tablet jsem obdržel až dnes a dle informací přepravní služby (online, telefonicky) byla ona kontaktována až 16.9.2014 večer a ještě ten večer tablet k přepravě převzala.
Dle ustálené judikatury se za okamžik ukončení reklamace považuje odeslání opraveného výrobku zákazníkovi. Dnes jsem s tímto kontaktoval czc, kdy mi bylo sděleno: dle informací z reklamačního oddělení byla lhůta 30ti dnů splněna. 15.9. (30tý den) odcházela emailem informace o uzavření reklamace.
Tento info email mi přišel 15.9.2014 v 13:49 (a online bylo dostupné již dříve), kdy zboží bylo stále vedeno jako v opravě.
Dle mého názoru je důležitý skutečný okamžik odeslání tabletu, ne zmíněné vyrozumění, který byl odeslán ve večerních hodinách 16.9. 2014, tedy po zákonné lhůtě. Tablet jsem nerozbalil.
Pro nedodržení zákonné lhůty na vyřízení reklamace vrácení peněz, odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady nepostačuje pouze, pokud je spotřebitel o vyřízení reklamace informován, není-li mu současně umožňeno věc převzít. Dále spotřebitel uvádí, že reklamovaná vady nebyla odstraněna. Tuto skutečnost je nutné namítnout u prodávajícího bez zbytečného odkladu.
Dobrý den pane Jiříku,
dle interních poznámek budete podávat reklamaci znovu na pobočce v Brně. Stalo se již tak?
Děkuji.
Lukáš Boček
Vedoucí reklamací
Dobrý den,
včera jsem odevzdal tablet na pobočce v Brně, Přijetí zboží do servisu č.: SE14002309, odmítl jsem aby se jednalo o novou reklamaci, pracovník na pobočce tedy vypsal přijetí do servisu a uvedl do protokolu, že si přeji odstoupit od smlouvy na základe neprovedeného servisu SE14002160, tím reagoval na to, že tablet nebyl opraven. Rovněž mi sdělil, že tablet půjde k vedoucímu reklamačního oddělení, který rozhodne. K tabletu jsem přiložil dopis, ve kterém popisuji dosavadní průběh a proč podle mě nebyla reklamace vyřízena ani včas a ani řádně.
Skutečnost, že tablet nebyl opraven, žádná ze stěžovaných závad, jsem bez odkladu sděloval emailem a následně pak telefonicky, kdy mě slečna na infolince odkázala na nové reklamační řízení na pobočce.
S pozdravem Petr Jiřík.
Jelikož se strany k dalšímu průběhu stížnosti nevyjádřily, rozhodly jsme se stížnost uzavřít.