Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 4.3.2019 jsem se přihlásil na stránky seznamky be2. Koupil jsem si premiérový účet za 156kč korun na měsíc. Po měsíci jsem si všiml že mi byla z bankovního účtu stržena částka 2200+kč. Pátral jsem kam odešla a zjistil jsem že premiérový účet u be2 se jen tak neskončil ale že se automaticky prodloužil o 3měsíce tedy 4.4.2019-4.7.2019. Proto jsem šel na stranky a v domnění že stačí deaktivovat účet jsem to ukončil. Proto jsem se velmi podobu o když k datu 4.7.2019 mi bylo znova stržení 2200+kč. Volal jsem do banky a ptal jsem se co s tim bylo mi doporučeno vyměnit platební kartu z které platby odcházeli. Každopádně jsem se velmi lekl když jsem 30.5.2020 procházel příchozí poštu na emailu a našel jsem výhrůžky z be2 ohledne toho že jsem k datu 1.11.2019 nezaplatil službu kteří jsem považoval už davno za konečnou. Tak jsem šel na stránky a pokusil jsem se přihlásit na deaktivovat účet kde jsem zjistil účet byl zablokován z důvodu nezaplacení automatického prodlužování smlouvy a že sluch byl předán externí společnosti pro vymáhání nezaplacených pohledávek. Znovu jsem si pečlivě přečetl v.o.p. Kde jsem zjistil že deaktivovanim účtulze ukončit jen neplacené členství takže placené se prodlužuje vesele dal a tim že jsem zrušil kartu jsem vlastně spadl do dluhove pasti ktere jsem se chtěl vždy vyhnou. Přemýšlím jestli když pošlu do be2 zadost o ukončení účtu jestli ji budou brat na zřetel když jsem pro ně dlužník a jestli mi účtují vesele další období I kdyz účet je zablokovány. Otec si myslí ze mi hrozi že pri de exekutivě a zavádí mi byt a vše v něm nevim jak mam sluch zaplatit be2 mi neni ochotně sdělit kdo e externí společnost pro vymáhání pohledávek. Jen pořad píšou ze se ozve... Chvilku jsem doufal v to že využiji paragraf 1753 Občanského zákoníku ale nejsem si jistý jestli bi to prošlo protože jsem potvrdil ze v.o.p. Jsem si přečetl.
pokdu to nejde jinak prosim o dadani platebnich udaju ať mohu uhradit dluh co jsem si vytvořil a dal volně žit.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebiteli přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí, pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com
Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.
Děkujeme Vám.
poslal jsem na BE2 tento e-mail
08/17/2020 15:50 - Ondrasou wrote:
Dobrý den na základe vaší odpovědi na stížnost napsanou na stránce https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/43432/.
Žádám o zaslaná platebních údajů abych mohl zaplatit dluh co mi vznikl u vaší společnosti. Prémiový učet byl zrušen k datu 17.6.2020.
Ke dni 14.11.2019 mi přišla upomínka na zaplacená dluhu. Bohužel jsem to zjistil až 31.5.2020 že dlužím 2 530,00 CZK z karty která byla ztracena a proto i zrušena aby zni nemylo možné nic dalšího čerpat. Ke dni 31.5.2020 jsem se pokusil znova přihlásit na učet který byl zablokován vzhledem k nezaplacené částce ke dni 14.11.2019. a správně byl podle VOP zrušen ke dni 17.6.2020. Proto žádám aby my byly znovu zaslány platební údaje k uhrazeni dluhu. Jsem ochoten dluh zaplatit nemá smysl mi vyhrožovat CNB a dalšími institucemi.
Poslední platební údaje vypršeli 14.11.2019 od té doby nepřišla žádné další informace k uhrazení dluhu...
Přišla tato odpověď
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Je nám to velice líto, ale pod Vaším e-mailem Ondrasou@seznam.cz Váš profil v naší databázi nemůžeme najít.
Musíte nám svůj požadavek poslat z e-mailové adresy, kterou jste použil(a) k registraci na našem webu.
Pokud jste dříve požádal(a) o smazání profilu pod e-mailem Ondrasou@seznam.cz, může být z naší databáze již odstraněn a nebudeme o něm mít žádné informace.
Tento postup je v souladu s GDPR a v zájmu Vaší osobní bezpečnosti a Vašeho pohodlí.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
https://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
Nevím co si o tam mam myslet znamená to že dluh již neexistuje nebo jak si mam toto zděleni vyložit. Prosím můžete mi to trochu objasnit? děkuji
Z informací a komunikace zaslané spotřebitelem vyplývá, že skutečně došlo již dříve ke smazání účtu. To ale nic nemění na tom, že pokud požaduje úhradu nějaké částky, musí vědět, koho eviduje jako dlužníka a umožnit mu uhrazení platby. Pokud spotřebitel chce částku uhradit, doporučujeme, aby tak učinil až po potvrzení platebních údajů pro jeho osobu.
Zároveň uvádíme, že jsme se ještě nesetkali s případem, kdy by společnost poplatek skutečně vymáhala. Aby totiž mohlo být přistoupeno k exekuci, muselo by nejprve proběhnout soudní řízení, o kterém by byl spotřebitel vyrozuměn a mohl by v něm uplatnit všechny své námitky. I přes velké množství stížností však nemáme informaci, že by společnost k takovému postupu přistoupila.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby pokud možno co nejrychleji pomohla spotřebiteli s řešením situace.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.