Společnost


AL Pergoly s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#43439Nekvalitní montáž pergoly

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.06.2020, před 5 lety

Monika Jiřičková

Znění stížnosti

Pro nově budovanou terasu rodinného domu jsme si u firmy AL Pergoly vybrali hliníkovou pergolu se skleněným zastřešením a k tomu ještě boční stínění a fixní boční zasklení v hliníkových rámech jedné strany pergoly. Dodávka se uskutečnila ve dvou krocích - v květnu firma nainstalovala pergolu se skleněnou střechou a boční stínění (screenovou roletu), následně zaměřila boční zasklení, které přijeli doinstalovat 26.6.2020.
Při instalaci zasklení se ukázalo, že boční zasklení nepasuje, v některých rozměrech bylo moc velké a firma to na místě řešila (křivým) odříznutím celého kusu obvodového rámu tak, že mezi ním a podlahou vznikly až centimetrové díry. V jiných místech hliníkové rámy zasklení na sebe nepasovaly a byly mezi jednotlivými částmi nebo rámy a zdí domu různě velké škvíry a díry, díky ním byly vidět kotvící prvky, které měly být skryty. Celkově provedení esteticky neodpovídalo tomu, co firma na svých stránkách inzeruje. Montážníci nás přesvědčovali, že největší díry a škvíry dodatečně zakryjí krycími lištami, které nechají vyrobit. S tímto jsme nesouhlasili. Firma odjížděla s tím, že nechá vyrobit nový užší profil mezi sklo a podlahu, kde bylo zjevné, že došlo k chybě při zaměření. Jak jsme pergolu dále prohlíželi, všimli jsme si, že celé boční zasklení je šikmo, že ujíždí oproti svislé hraně fasády domu. Po přeměření vodováhou jsme zjistili, že je to proto, že je křivě celá pergola, že jsou šikmo nosné sloupky pergoly. Přeměřením jsme zjistili, že bylo nesprávně vyměřeno upevnění pozednice pergoly, tzn. části pergoly upevněné vodorovně na fasádu domu - pozednice ujíždí oproti sloupkům nesousí druhou stranu pergoly o několik centimetrů. V důsledku šikmosti pergoly se také nesprávně napíná stínící roleta (screen) na straně pergoly protilehlé domu, na jedné straně se krabatí. Okamžitě jsme volali příslušnému montážníkovi a jednateli firmy, ale už nám telefon nevzal. Poslali jsme mu proto SMS zprávu, na kterou nereagoval. Vše jsme důkladně zdokumentovali fotografiemi a večer téhož dne odeslali e-mailem reklamaci s důkladným popisem problémů a fotodokumentací. Do současné chvíle se nám nikdo neozval. Vzhledem k ceně zakázky (cca 500 tisíc Kč), kterou navíc firma chtěla v drtivé většině uhradit akontací, nás toto jednání nemile překvapilo.


Produkt

pergola "Murano Integrale" od německého výrobce, k ní boční zasklení (proprietární doplněk firmy AL Pergoly)


Požadované řešení

Demontáž a následná správná montáž celé pergoly tak, aby byla rovně. Instalace bočního zasklení se správně vyměřeními a provedenými rámy, přesně doléhajícími k ostatními prvkům pergoly a domu, bez dodatečného zakrývání nedostatků lištami (pokud by se nejednalo o zjevný důsledek nerovnosti fasády).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2020 10:48, před 4 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž pergoly). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Byla-li porušením smluvní povinnosti (podnikatel neplnil řádně a ve sjednaném termínu) ze strany zhotovitele způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Nebude-li možné spor mezi spotřebitelem a podnikatelem urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.8.2020 09:05, před 4 lety

Dobrý den,
situaci se zákazníkem aktivně řešíme. Pergolu jsme přemontovali a aktuálně čekáme na dodání doplňků od dodavatele, aby mohlo dojít k předání kompletního díla k oboustranné spokojenosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.8.2020 14:24, před 4 lety


Monika Jiřičková

Dobrý den,
dodavatel 22.7. přemontoval hlavní konstrukci pergoly (střechu se stíněním) s tím, že nové profily pro boční zasklení budou cca do měsíce. K dnešnímu dni nemáme informaci o tom, kdy bude pergola dokončena. Již dvakrát nebo třikrát jsem volala do firmy s dotazem na termín dokončení, ale vždy mi je řečeno, že komponenty asi ještě nejsou z lakovny a že mi zavolají zpět. To se bohužel neděje, znovu za několik dní volám já. Zaměstnanci dodavatele, kteří provádějí montáže, se chovají neohleduplně - odhazují odpadky na zahradě do keřů. Na toto jsem upozornila jak je, tak i obchodního zástupce firmy. S ohledem na předchozí problémy a prodlení jsem očekávala nabídku slevy na pergolu, ale firma se zatím tváří, jako že se nic moc zvláštního neděje. Nadále tedy čekáme.... Po 5 měsících od zaplacení pergolu stále nemáme dokončenou.

Zde pro představu celá historie zakázky:
- 23.3.2020 podepsána Smlouva o dílo
- 27.3.2020 na účet dodavatele uhrazeno 100% kupní ceny
- 15.5.2020 montáž hlavní konstrukce pergoly (střecha se stíněním) - jak se ukázalo později, montáž byla nakřivo
- 19.5.2020 zaměření bočního zasklení pergoly - zaměstnanec firmy, který skla zaměřoval, vadu montáže neodhalil
- 26.6.2020 montáž bočního zasklení - nekvalitní provedení bočního zasklení, které jsme rozporovali (nepasující hliníkové profily, kterými jsou upevněna skla), navíc se při montáži bočních skel projevila křivá instalace střechy pergoly, což nám ale přítomní pracovníci (jeden z nich je jednatelem firmy) zamlčeli a my jsme na to přišli večer po jejich odjezdu
- 22.7.2020 demontáž střechy a stínících prvků, nová montáž, nové zaměření bočního zasklení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.11.2020 14:58, před 4 lety

Dobrý den,
tato akce byla se zákazníkem kompletně dořešena formou úprav dle požadavků zákazníka. Nad rámec smlouvy byla zákazníkovi poskytnuta peněžitá kompenzace za komplikace s dokončením díla.
Tato akce byla náročná nejen z hlediska montáže, ale i dodávky jednotlivých lakovaných komponentů na míru od jednotlivých dodavatelů ve vrcholu sezóny, jeji termíny v tak vypjaté době bohužel nejsme schopni ovlivnit.
(Co se týče "odpadků" na zahradě, zákaznice toto bohužel řešila během dne montáže při práci montážního týmu. Montéři následně po montáži samozřejmě vše uklidili, což už bohužel výše zmíněno není.)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2020 10:33, před 4 lety

Postup, který uvádí společnost, se jeví jako naprosto adekvátní řešení situace. Pokud bylo dílo upraveno tak, aby odpovídalo smlouvě, a zároveň byla poskytnuta peněžitá kompenzace, potom bylo učiněno vše, co bylo možné.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.11.2020 22:14, před 4 lety


Monika Jiřičková

Hodnocení:

Komentář: Pergola byla nakonec kompletně dokončena 8.10.2020, tedy s více než 3 měsíčním zpožděním. Peněžitá kompenzace nad rámec smlouvy byla ve výši 2% z celkové ceny. Znovu bychom se na stejného dodavatele už neobrátili.