Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.4.2014 jsem byl telefonicky(725597615) pozván za společnost O2 na 28.4.2014 do KD Kbely o otevření nového
obchodu v OC TESCO během června až července s kuchyňskými potřebami a doplňky. O jaké výrobky půjde, tak bylo ukázáno
titanové nádobí AMBASSADOR a zákaznická karta na nákupy.
Nádobí vypadalo pěkně, tak jsem uzavřel Kupní Smlouvu a hotově zaplatil Kč 18.999,00. Vnučka, pro kterou mělo být, že nádobí nutně nepotřebuje,tak jsem písemně 30.4.2014 od smlouvy odstoupil a zboží vrátil na adresu firmy a žádal o vrácení částky 18.999,--.
Neobdržel jsem žádnou zprávu, tak jsem zaslal 6.5.2014 opět dopis.
Ozval se pan pan Dvorný (tel.725597617), že peníze obdržím do 30ti
dnů. Peníze nedošly do 30.6,,do 30.7.,tak jsem dne 1.8.2014 opět
zaslal písemnou urgenci o navrácení peněz s termínem nejdéle do 10.9.2014. Kopii dopisu jsem zaslal též na jednatele společnosti
p.Michala Kettnera Ludmily 2490,Mělník.Peníze nebyly vráceny dodnes ani p.Dvorný ani jednatel p.Kettner se nehlásí.
titanové nádobí AMBASSADOR
Vrácení zaplacené částky Kč 18.999,--
|
Tweet |
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Podmínkou je, aby smlouva byla uzavřena mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání. Za smlouvu uzavřenou mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání se považuje také smlouva uzavřená
a) v prostoru obvyklém pro podnikatelovo podnikání, pokud k jejímu uzavření došlo bezprostředně poté, co podnikatel oslovil spotřebitele mimo tyto prostory, a
b) během zájezdu organizovaného podnikatelem za účelem propagace a prodeje zboží či poskytování služeb.
Dle preambule směrnice EU o právech spotřebitelů se pojem mimo prostor obvyklý pro podnikání musí vykládat následovně. Jako smlouva uzavřená mimo obchodní prostory by měla být definována smlouva uzavřená za současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele na místě, které není obchodními prostorami obchodníka, například u spotřebitele doma nebo na jeho pracovišti. Mimo obchodní prostory může být spotřebitel potenciálně vystaven psychologickému nátlaku nebo vůči němu může být využito momentu překvapení, bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka vyžádal či nikoli. Definice smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory by měla zahrnovat rovněž situace, kdy je spotřebitel osobně a individuálně osloven mimo obchodní prostory, avšak smlouva je uzavřena bezprostředně poté v obchodních prostorách obchodníka nebo s využitím jednoho z prostředků komunikace na dálku.
Pokud tedy byly splněny podmínky pro odstoupení, prodávající by měl spotřebiteli vrátit zaplacené finanční prostředky nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Jinak se ocitá v prodlení. Byla-li smlouva uzavřena v kamenné provozovně, spotřebiteli nevzniklo právo na odstoupení, pokud si to strany neujednaly.
Společnost Kettys Commercial s.r.o. se nám nepodařilo kontaktovat. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít pro nedostupnost podnikatele. Spotřebitel se může domáhat svých práv v občanskoprávním řízení. V takovém případě doporučujeme právní zastoupení.