Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Nejfuton dodala jenom část přes internet objednaného zboží. Po mé první písemné urgenci posunuli termín, který nedodrželi, po 2. urgenci se zatím neozvali.
Podnožka Callisto
POžaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doporučeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může rovněž využít svého práva na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené přes internet dle § 1829 občanského zákoníku. V takovém případě může odstoupení od smlouvy uplatnit jak před dodáním zboží, tak i do 14 dnů po jeho doručení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
- děkujeme společnosti Dtest za to, že neodesílá firmám notifikace o nové stížnosti a sama odpovídá až s měsíčním zpožděním
- klient peníze obdržel již před zveřejněním tohoto příspěvku
- omlouváme se za vzniklé komplikace, ale jak pro nás tak i pro dodavatele, byla doba během koronaviru, uzavřených hranic a práce z domova náročná a bohužel se to projevilo i na dodávkách produktů ze zahraničí.
S pozdravem Ondřej Havlín
Dokud se klient snažil s firmou komunikovat na přímo, firma nereagovala. Z čehož vyplívá, že by klient pravděpodobně peníze neobdržel, kdyby se neobrátil na Dtest.
Pane Havlíne, jak přesně zabránil koronavirus tomu, aby jste mi odpověděli na e-mail? Zakoronavirovaný počítač?
Vážený pane Čižmariku,
do přílohy přikládám email s notifikací od dtestu. Dle data doručení, je patrné to že jsme byli o Vaší veřejné stížnosti informováni až po vyřešení problému z naší strany. Ještě jednou se omlouvám za vzniklé problémy, ale věřte, že Dtest na řešení Vaší stížnosti neměl žádný vliv. Byla vyřešena čistě z naší strany, protože jsme s Vámi zůstali v kontaktu.
Rád bych se Vám za vzniklé problémy osobně omluvil.
Pokud budete mít zájem, nabízím Vám kompenzaci za vzniklé problémy. Budu se těšit na zprávu na mém emailu ondrej.havlin@nejfuton.com
Děkuji
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: