Společnost


Jan Alt (prevence2020.cz)

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43468Nedodání zboží, nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2020, před 5 lety

Jana Mahdalová

Znění stížnosti

V době koronavirové krize jsem dne 19.3.2020 objednala na internetových stránkách www.prevence2020 a řádně zaplatila ústní roušky a antibakteriální sprej v celkové hodnotě 1 955,-- Kč. K dnešnímu dni jsem neobdržela ani zboží ani mi nebyly vráceny peníze. Dodavatele jsme opakovaně kontaktovala emailem, postupovala jsem dle obchodních podmínek, které dodavatel uvádí a žádala opět na jeho adresee, kterou uvádí - vraceniprevence2020@seznam.cz o nápravu buď dodání zboží nebo vrácení peněz na účet. Kontaktovala jsem dodavatele na tel.číslo, které je uvedeno v obchodním rejstříku. Hlasová schránka byla již přeplněna a nikdo nereagoval. Obrátila jsem se na ČOI, která mi doporučila mimosoudní vyrovnání, odkázala na int.stránky www.adr.coi.cz. a celkově mi bylo sděleno - Lze shrnout, že vzhledem k občanskoprávní povaze předmětných nároků o nich Česká obchodní inspekce nemůže vydat závazné rozhodnutí. O občanskoprávních nárocích může závazným způsobem rozhodnout pouze soud.Doporučujeme Vám proto obrátiti se s trestním oznámením pro podezření ze spáchání trestného činu podvod na orgány činné v trestním řízení.
Bohužel se domnívám, že jsem již vyčerpala všechny možnosti a jedná se o podvod na více kupujích a mělo by dojít k nápravě. Jednání je o to horší, že se domnívám, že dodavatel využil pandemie a využil lidskou obavu z nákazy.


Produkt

ústní roušky 50ks, antibakteriální sprej


Požadované řešení

Vrácení celé částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 23:09, před 4 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.

Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.9.2020 18:13, před 4 lety

Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.