Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Zhruba před dvěma lety jsem se přihlásil do soutěže o nejlepší ceny elektřiny. Tato společnost mi tvrdila že najde nejlevnějšího dodavatele a že přihláška je nezávazná. Přijel kurýr a jsem venku před domem podepsal přihlášku. Zhruba po půl roce mě telefonicky kontaktovali, že mají vítěze. Na to jsem odpověděl ať mi tedy pošlou na email podklady, abych si mohl vše prostudovat. Od té doby se nic nedělo ani mě již nikdo nekontaktoval. Dnes mi přišel email od společnosti Redogan, že mám u společnosti Česká srovnávací pohledávku ve výši 5000kč a společnost Redogan si účtuje poplatek 1990kč.
Žádám společnost Česká srovnávací s.r.o. aby uznala že vymáhání pohledávky je neoprávněné
|
Tweet |
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Zároveň musí společnost doložit, že má na platbu nárok a spotřebiteli vznikla povinnost ji zaplatit. K tomu je nutné doložit, čím spotřebitel porušil povinnost tak, aby to vyvolalo nárok na uhrazení smluvní pokuty. Spotřebiteli doporučujeme, pokud si není vědom toho, že sjednal smluvní pokutu či porušil povinnost vázanou na smluvní pokutu, sdělit tyto okolnosti společnosti Česká srovnávací s.r.o. i společnosti Redogan.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.
Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.