Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
17/6/2020 jsem potvrdila letenku PRG - CDG - PRG (rezervace 38R656).
Odlet 3/7, návrat 6/7. Včera jsem byla informována, že můj let 6/7 "byl zrušen". Ověřením jsem zjistila, že to není pravda, to letadlo normálně letí.
Domnívám se, že mě ČSA vyřadily z letu, jelikož moje letenka je koupená na kapacitu AF (let je operovaný ČSA).
38R656
1.1SEGUIN/LUCIE MRS
1 . AF 1383 R 03JUL PRGCDG HK1 1000 1150
2 . AF 5034 H 06JUL CDGPRG UN1 1500 1645 zrušený let
Považuji takový přístup k zákazníkovi za nepřijatelný, cestovka již letenku zaplatila, letadlo normálně letí.
Předem děkuji za vyjádření.
Lucie Seguin
rezervace 38R656
zachování původního letu bez doplatku
|
Tweet |
Pokud je let zrušen, může si cestující dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 vybrat mezi přesměrováním na jiný spoj a proplacením ceny letenky. Proplacení ceny letenky znamená vrácení spotřebiteli toho, čím společnosti hradil danou letenku - tedy nejčastěji vrácení peněžních prostředků. Voucher je spotřebiteli možné poskytnou pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.
Pokud ke zrušení letu nedošlo, potom logicky nelze tvrdit cestující, že ke zrušení došlo. Jednalo by se o porušení smluvní povinnosti, za které by spotřebitelce náležela také případná náhrada škody.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.