Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43475Nepravdivá záminka "zrušení letu" k mému vyřazení z letu (již zakoupená letenka)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2020, před 5 lety

Lucie Seguin

Znění stížnosti

17/6/2020 jsem potvrdila letenku PRG - CDG - PRG (rezervace 38R656).
Odlet 3/7, návrat 6/7. Včera jsem byla informována, že můj let 6/7 "byl zrušen". Ověřením jsem zjistila, že to není pravda, to letadlo normálně letí.

Domnívám se, že mě ČSA vyřadily z letu, jelikož moje letenka je koupená na kapacitu AF (let je operovaný ČSA).
38R656
1.1SEGUIN/LUCIE MRS
1 . AF 1383 R 03JUL PRGCDG HK1 1000 1150
2 . AF 5034 H 06JUL CDGPRG UN1 1500 1645 zrušený let

Považuji takový přístup k zákazníkovi za nepřijatelný, cestovka již letenku zaplatila, letadlo normálně letí.
Předem děkuji za vyjádření.
Lucie Seguin


Produkt

rezervace 38R656


Požadované řešení

zachování původního letu bez doplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2020 11:10, před 4 lety

Pokud je let zrušen, může si cestující dle nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 vybrat mezi přesměrováním na jiný spoj a proplacením ceny letenky. Proplacení ceny letenky znamená vrácení spotřebiteli toho, čím společnosti hradil danou letenku - tedy nejčastěji vrácení peněžních prostředků. Voucher je spotřebiteli možné poskytnou pouze tehdy, pokud s tím souhlasí.

Pokud ke zrušení letu nedošlo, potom logicky nelze tvrdit cestující, že ke zrušení došlo. Jednalo by se o porušení smluvní povinnosti, za které by spotřebitelce náležela také případná náhrada škody.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.