Společnost


STŘELNICE LERO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43481Extrémně dlouhá doba plnění zakázky, podezření na zneužití svěřeného majetku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2020, před 5 lety

Ondřej Vlašín

Znění stížnosti

V prosinci 2019 jsem poptal, domluvil a objednal úpravu mnou vlastněné střelné zbraně v rámci nabízených puškařských služeb STŘELNICE LERO s.r.o.

Zbraň byla předána 7.12.2019 do rukou paní V. L., puškařky a jednatelky STŘELNICE LERO s.r.o.
Domluvený termín předání zpět byl stanoven nejpozději v únoru 2020, paní L. se předem omluvila, že s blížícími se svátky nebude stíhat do konce roku 2019, ať tedy počítám s novým rokem, jejími slovy "leden, únor nejpozději".

10. ledna 2020 jsem se zprávou poprvé zeptal na průběh. Odpověď přišla 21. ledna: "zatím nejsem schopna říct, kdy [bude hotovo]".

3. března 2020 jsem psal druhou otázku na průběh, 5. března pak odpověděla, že plánuje návštěvu ČUZZS (tj. Český úřad pro zkoušení zbraní a střeliva, to protože po některých úpravách střelných zbraní je třeba zbraň takto úředně přezkoušet, zda odpovídá legislativě ČR; je to také poslední a nutný krok před předáním zpět do rukou majitele).

17.3.2020 došlo po vyhlášení nouzového stavu k uzavření správních orgánů ČR, kterým je i ČUZZS, uzavření těchto úřadů trvalo do 20.4.2020.

Od března do května jsem se snažil na průběh a stav zakázky informovat.
E-mail 26.3., bez odpovědi; telefonát 7.4., kdy jsem hovořil s paní puškařkou, řekla, ať zavolám po velikonočních svátcích.
16.4. napsána zpráva, žádal jsem o foto zbraně, zda byla vůbec upravena.
Ozval jsem se opět telefonicky 17. a 23.4. nikdo nebral, urgoval jsem tedy e-mail z 26.3.2020, žádná odpověď.
30.4. zvedla telefon paní V. L. (neomylně poznána po hlase), ovšem poté, co jsem se představil a zeptal se, zda mohu mluvit s paní V. L., paní V. L. na druhé straně odpověděla: "...bude až příští týden". Tehdy jsem to nechal plavat.
4.5.2020 jsem několikrát volal jak na tel. číslo střelnice v Příbrami, tak v Praze, nikdo telefon nebral, nikdo se neozval zpět.

8.5. jsem psam zprávu, kde jsem paní puškařce shrnul a připomenul, jak dlouho již mou zbraň má a jak dlouho má po termínu.
11.5. paní V. L. odpovídá, posílá foto a ujišťuje, že brzy navštíví ČUZZS, a jestli mám nějaký dotaz, ať napíšu.
Hned 12.5. jsem napsal dotaz, do této doby neodpověděla.

3.6. jsem opět záležitost urgoval e-mailem, žádná odpověď.

8.6. jsem opět volal, zvedl kolega, který potvrdil, že "určitě tam [na ČUZZS] ještě nebyla" a poté dodal, že "má ´na střelnici´ taky zbraň, už dva roky", ať jsem trpělivý. Tento telefonát byl zlomový.

19.6. jsem se vydal z Brna, kde žiji, do Příbrami, abych paní puškařku na střelnici osobně navštívil, a zeptal se, proč vše trvá tak dlouho. Paní L. bohužel nebyla k zastižení, mohl jsem pouze u personálu zanechat vzkaz.

Následující den 20.6. jsem volal. Paní L. mi pak vysvětlila, že ČUZZS bylo mezi 8. až 19.6. uzavřeno z důvodu rekontrukce [práce úřadu byla přesunuta na jiné pracoviště na Moravě].
Ujistila mne, že hned v pondělí zavolá a termín domluví, že ten zmíněný týden to bude pravděpodobně hotové.
Zavolal jsem několikrát na stejné číslo ve čtvrtek 25.6., po několika pokusech zvedl známý hlas kolegy paní L., odmítl předat/přepojit/vydat číslo na paní L.

Minulou sobotu, tj. 27.6.2020, jsem opět volal, telefon zvedla paní L. Řekla, že termín má domluvený na 1.7.2020, a že se mi ozve, jakmile to bude, ohradila se, že dříve nemohla.

To ovšem není pravda, nic nebránilo paní puškařce termín na úřadě domluvit, nebo se o to alespoň pokusit, kdykoli od předání zbraně do 17.3.2020, kdy došlo k uzavření všech úřadů, a pak od 20.4. do 8.6.2020, kdy byl úřad uzavřen kvůli rekonstrukci.
Zbraň tedy má svěřenou k úpravě téměř *sedm měsíců*, z toho měla více než 19 týdnů (přesně 95 pracovních dní, počítám-li správně od Nového roku do konce června) na to, aby navštívila ČUZZS, a tím zakázku uzavřela.

Na začátku května 2020 jsem se na webovém foru zabývajícím se různými tématy týkající se zbraní v rámci ČR ptal, jak dlouho trvá úprava (https://zbranekvalitne.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=11664&p=222784#p222784).
Po průzkumu webu se ukázalo, že je to čistě na rychlosti a ochotě puškaře, a že v mém případě by podobná úprava trvala i pár dní. Samotná práce na zbrani trvá maximálně pár hodin, pak už jen stačí navštívit onen ČUZZS a zbraň vrátit. Vždy ale záleží na domluvě a férovém jednání puškaře.

Paní L. fakticky vynaložila úsilí domluvit termín na ČUZZS, až teprve poté, kdy jsem osobně na střelnici v Příbrami přijel, po více než půl roku od předání.

Prosím o radu, jak se proti takovému jednání bránit, a co mohu nárokovat od STŘELNICE LERO s.r.o.

Popravdě se nejvíce obávám toho, že mou zbraň (protože po úpravě se jedná o střelecky velice atraktivní a unikátní konfiguraci zbraně, kterých v ČR bude maximálně pár kusů, ne-li zcela unikátní kus) po celou dobu nabízela v rámci dvou střelnic, které paní L. také provozuje, k zapůjčení, a také proto takto enormně protahovala vrácení.
Dá se říct, že by to bylo stejné, jakoby automechanik vzal do opravy automobil, který pak půl roku používal jako taxi a vyhýbal se telefonátům majitele.
Podotýkám, že nemám jak podložit tuto obavu (jinak bych celou věc dávno předal PČR). Zvažuji ale, že celou věc předám právníkovi a k vyšetření PČR i tak. Důvod proč tuto obavu mám, je tvrzení pana kolegy (telefonát 8.6.2020), který sdělil, že na střelnici má zakoupenou a registrovanou zbraň už dva roky. Zbraň tedy se vší pravděpodobností pořídila paní L. na "knížku" střelnice, s tím že ji pak předá svému kolegovi. Jistě se z ní střílí na střelnici, a aby mohla být v registru zbraní ČR přepsána na nového majitele, musí být přezkoušena právě na ČUZZS, zda je v náležitém stavu a vyhovuje legislativě ČR.

Každopádně na otázku, proč tak dlouho celá věc trvala paní L. v poslendím hovoru 27. června odpověděla: "nevím, asi se nám nepodařilo všechno, jak jsme plánovali... co vám na to mám říct? ... nechápu, co po mně teď chcete... já se vám můžu omluvit?"

Podotýkám, že se neomluvila.


Produkt

Brokovnice jednoranná, úprava puškařem na pistole jednoranná ("lupara")


Požadované řešení

1) Absolutně nevyvratitelný důkaz, že nedošlo k jakémukoli zneužití mého majetku.
2) Písemná omluva.
3) Sleva z konečné ceny za provedenou službu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2020 13:42, před 5 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (úprava střelné zbraně). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Zhotovitel díla je povinen přijmout reklamaci a vydat spotřebiteli potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení těchto zákonných povinností může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2020 22:43, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.