Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.6.2020 jsem zaslala reakci a vyjádření ke smluvní pokutě, která byla zaslána zákazníkovi p. B. P.(můj otec). Dopis, který jsem zaslala, obsahoval nesouhlas se zasláním smluvní pokuty, neboť není znám důvod udělení pokuty.S přiloženou složenkou otec obdržel tiskopis Zpětvzetí výpovědi/odstoupení od přihlášky o zajištění slev na dodávkách energií. Žádnou výpověď otec nedal, nic nerušil!!! Zároveň dopis upozorňuje na nevhodné chování obchodníka J. M., jehož vystupování bylo arogantní a nedůvěryhodné.
Co se týče jednání České aukční energetické: v zaslaném dopise, ve kterém požaduje p. B. zaplacení pokuty, je uvedeno tel. číslo, na kterém je možné problém řešit, ale po několikanásobném vytočení telefonního čísla je vždy linka nedostupná a nebo telefon nikdo nebere. Proto jsem zaslala výše zmíněný dopis, ale do dnešního dne nikdo nereagoval a samozřejmě po vytočení tel. čísla (viz referenční údaj) je linka opět nedostupná.
Existuje nějaký způsob komunikace? Celé to působí jako velký podvod a tahání peněz ze zákazníků.
Marie Helikarová
Bylo by vhodné, kdyby někdo z České aukční energetické reagoval na telefonáty a písemné reakce zákazníků. Aby společnost neuváděla kontakt, který je nefunkční a řešil věci seriózním způsobem, neboť zaslání pokuty bez vysvětlení mi připadá dost neseriózní. Pokud p. J. M. byl vyslán vaší společností, podivuji se, že si svoje obchodníky netestujete a vysíláte do terénu lidi tohoto typu.
Žádám zrušení neoprávněné smluvní pokuty. Žádám o písemné vyjádření, že vůči české aukční nemá můj otec B. P. žádné pohledávky.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/podatelna/
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Zároveň musí být smluvní pokuta ve smlouvě ujednána jasně a určitě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.