Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#43502Neakceptace výpovědi smlouvy podle §11a odst. 3 energetického zákona

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2020, před 5 lety

Tomáš Vonduška

Znění stížnosti

Lama energy a.s. neakceptuje výpověď 15 dní po zahájení dodávek plynu.
Lama energy začala s dodávkou plynu 16.6.2020, výpověď byla zaslána 22.6.2020.
Platform energy - aukce, vysoutěžila Lamu energy.
Dopisem od Lamy nám bylo sděleno, že na základě podepsané plné moci s Platform energy s.r.o. (přihláška k energetické soutěži - aukce) mají plné právo smlouvu neukončit, jelikož smlouva o dodávkách plynu (elektrické energie) byla sepsána na pobočce Platform energy.

Děkuji


Produkt

Přihlášku k energetické soutěží Platform energy - vyhrála Lama energy


Požadované řešení

Prosím o info, jestli je možné tuto odpověď od Lamy řešit a na koho se obrátit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2020 09:36, před 4 lety

Dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (tj. smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.

Toto právo smlouvu bez sankce vypovědět je podmíněno tím, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem či mimo obchodní prostory dodavatele.

Z formálního pohledu sice smlouva mimo obchodní prostory uzavřena nebyla, nicméně z materiálního pohledu smlouva mimo obchodní prostory uzavřena byla. Formální pohled, který společnost uplatňuje, je obcházením ochrany spotřebitele ve vztahu k dodavateli energie, a tudíž podle našeho názoru, s ohledem na účel a smysl zákona i s ohledem na zásadu ochrany slabší smluvní strany, není správný. Přednost by měl podle našeho názoru dostat pohled materiální, podle kterého lze dojít k závěru, že smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2020 10:39, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.