Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:146
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#43519Neuznaná reklamace ve 14ti dnech od nákupu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.07.2020, před 5 lety

Tomáš Kozina

Znění stížnosti

Benzínová motorová sekačka byla zakoupena dne 31.5.2020. Již druhý den od zakoupení byla sekačka odvezena do servisního střediska z důvodu nefunkčnosti pojezdu sekačky. Na prodejně byla sekačka opravena a reklamace uznána a byla opravena. Po dalších 14 dnech kdy ani jednou nebyla použita k sečení vzhledem k aktuálnímu počasí a každodenních dešťů a tedy k nemožnosti provedení této činnosti. Dne 12.6 se uskutečnil druhý pokus o sečení zahrady. Podotýkám pokus, jelikož první závada se projevila po posečení max 100m2 zahrady z celkové plochy cca 1000m2, nedá se mluvit o posečení zahrady jako takové. Druhá závada, upadnutí kolečka, nastala na ujetí pár desítek metrů při druhém pokusu. Bylo voláno na prodejnu kde se sekačka kupovala s dotazem jak bude postupováno, protože sekačka ještě nebyla plnohodnotně využita. Prodejce oznámil, že kolečka nejsou skladem a budou se muset objednat a stejně nemusí uznat reklamaci. Po 14 dnech od doručení sekačky na prodejnu přišel email s cenovým návrhem na opravu s vyjádřením, že se jedná o běžné opotřebení. Jak se může jednat o běžné opotřebení když zboží ještě nebylo ani plnohodnotně a jedná se již o druhou závadu během 14ti dní v prvním půlroce od zakoupení zboží kde se dle Občanského zákoníku se bere, že zboží bylo vadné již v době nákupu a opak musí prodejce jasně prokázat a ne se pouze odkazovat na možnost mechanického poškození ze strany zákazníka.


Produkt

MOTOROVÁ SEKAČKA S POJEZDEM HECHT551SXE


Požadované řešení

S ohledem na skutečnost, že se jedná již o druhou reklamaci během prvních dvou týdnů od nákupu zboží, se jedná o nekvalitní výrobek či výrobek s nedostatečnou jakostí budou se další problémy s výrobkem jistě objevovat. Dle dostupných recenzí na jakost výrobků od společnosti Hecht na webu heureku či u reklamních příspěvků na stránce FB, kde ze strany Hechtu dochází k mazání komentářů od nespokojených zákazníků aby se zde nepoškozovalo jméno společnosti ikdyž oprávněně a dochází tak neoprávněně k cenzuře a k omezovaní svobody slova.
Vzhledem k těmto zkušenostem ze stany ostatních zákazníků nepomůže ani oprava či výměna za "bezvadný kus" proto požadujeme odstoupení od kupní smlouvy v prvních 6 měsících od nákupu jelikož je zboží vadné již od nákupu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2020 23:07, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.9.2020 22:38, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.